Неділя, 19.05.2024, 22:53
Вітаю Вас Гість | RSS

Математика в школі

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Коли закінчились уроки » Розважальні заходи

Математична фієрія
08.02.2015, 12:28

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математична вікторина для 8 класу:

ГЕОМЕТРИЧНА ФІЄРІЯ

Мета: розвивати логічне мислення учнів, вміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, розвивати інтерес до математики; формувати навички як індивідуальної діяльності так і  роботи в команді.

Організація:  у вікторині беруть участь дві команди по 5 чоловік у кожній, двоє ведучих та члени журі.  Вікторина складається з восьми блоків, кожен з яких закінчується музичною паузою. Завдання команди – швидко відгадати назву пісні, що дає їй додаткові 2 бали.

Ведучий 1:                                                          І сувора, й солов’їна

Геометрія  країна.

Праця тут іде завзята,

Вмій лиш спритно рахувати.

 

Ведучий 2:                                                       Наук на світі є багато,

Їх навіть важко полічити,

Та нам їх треба добре знати,

Щоб Всесвітом заволодіти.

Ведучий 1:  Дорогі друзі, розпочинаємо нашу вікторину.

Ведучий 2:  У грі беруть участь команди  _ « Люди – Х»  та  «Кут і бісектриси»

          Пропонуємо капітанам представити свої команди.

( капітани представляють свої команди)

Ведучий 1:  Оголошую початок гри. У першому раунді командам пропонується 6 питань. Відповідає команда, яка першою подасть звуковий  сигнал .

Ведучий 2:  За кожну правильну відповідь команда отримує один бал.

Блок 1.  Запитання - відповідь

  1. У якого чотирикутника діагоналі точкою перетину діляться навпіл ?                                                                                      (у паралелограма)
  2. Назвіть паралелограм,  у якого всі кути прямі. (прямокутник)
  3. Назвіть паралелограм, у якого діагоналі є бісектрисами кутів.     (ромб)
  4. Назвіть паралелограм, у якого діагоналі рівні.          (прямокутник)
  5. У якому прямокутнику діагоналі перетинаються під прямим кутом                                                                               (квадрат)
  6. Назвіть чотирикутник, у якого тільки дві сторони паралельні.

Ведучий 1: Підведемо підсумки блоку. Команда І дала правильних відповідей __________ і заробила  _______ бал.

Ведучий 2: А зараз наша музична пауза. Додаткові 2 бали отримує команда, яка першою назве пісню.

(звучить мелодія пісні «Вчителька» гурту «Тік».)

Ведучий 1:   Додаткові 2 бали отримує команда  __________________ Загальний рахунок після першого конкурсу ______________________________________________________________________

Ведучий 2:  Другий блок складається з двох частин. Перша частина містить два вислови. Завдання кожної команди – пояснити їх значення.

Блок  2.  І частина. Поясни вислів.

  1. Хто знання має, той мур зламає.
  2. Наука в ліс не веде, а з лісу виводить.

 

Ведучий 1: Переходимо до ІІ частини цього блоку. Кожен учасник повинен перекласти  твердження з російської мови на українську. Правильна відповідь додає команді 1 бал.

 

ІІ частина.

  •  для І команди
  1. Противоположные углы параллелограмма равны.
  2. Противоположные стороны параллелограмма равны.
  3. Центральным углом в окружности называется угол, вершина которого является центром окружности.
  4. Средней линией треугольника называется отрезок, соединяющий середины двух его сторон.
  5. Средняя линия трапеции параллельна её основаниям и равна их полусумме.

Завдання для ІІ команди

  1. У равнобедренной трапеции углы при основании равны.
  2. Средняя линия треугольника параллельна одной из его сторон и равна её половине.
  3. Если все стороны параллелограмма равны, то этот параллелограмм – ромб.
  4. Средней линией трапеции называется отрезок, соединяющий середины боковых сторон трапеции.
  5. Вписанным называется угол, вершина которого лежит на окружности, а стороны пересекают эту окружность.

Ведучий 2:  А зараз музична пауза. Розігруємо додаткові 2 бали      ____________________________________________________________________

Ведучий 1:   Додаткові  2  бали отримує команда …………………….

Загальний рахунок після двох  конкурсів _________________________________

Ведучий 2:  Переходимо до третього блоку вікторини. Кожна команда підготувала повідомлення про визначного математика, завдання суперників – відгадати про кого йдеться. За правильну відповідь команда одержить 5 балів.

Блок 3. Визначні математики

І Команда

  1. Йдеться про одного з перших математиків, який жив у VІ столітті до н. е. в Стародавній Греції. В молодості він багато подорожував, відвідав Єгипет і Вавилон. Саме він відкрив властивості кутів рівнобедреного трикутника, встановив, що діаметр кола ділить його на дві рівні частини, є автором відомої теореми.
  1. Давньогрецький це учений

І державний був діяч,

Геометрії сподвижник

І землі вимірювач.

Піраміди є в Єгипті,

Тінь від них він виміряв

І тоді найпершим

Висоту їх визначав.

                                                                        ( Фалес Мілетський)

 

  • ІІ команда
  1. Йдеться про вченого, книги якого мали тираж трохи менший, ніж,  Біблія.  Довгий час його праці були майже єдиним шкільним посібником з математики. Саме він мав сміливість відповісти цареві: «У математиці немає  царського шляху».                 
  1. Знамениту аксіому

Всі читали ми не раз.

Аксіоматичну мову

Він придумав для всіх нас.

Є 13 книг у нього,

Їх «Начала» він назвав,

Там він ясно і доступно

Геометрію подав.

Витонченість давньогрецька…

Знаємо ми всі здавна,

Як знайти за  алгоритмом

НСД та НСК.

                                                                       (Евклід)

 

Ведучий 1: Команди молодці ! Кожна команда отримує по ____б.

Ведучий 2:  Розігруємо додаткові   бали.   Зараз – музична вікторина. Кожна правильна відповідь -  1 бал.

Звучить музика

Ведучий 1: Команди одержують такі  додаткові  бали :    

  І команда__________________, ІІ команда _______________________

Загальний рахунок після трьох конкурсів ______________________________________________________________________

 

Ведучий 2:  Переходимо до четвертого блоку вікторини. Кожному гравцю команди буде поставлено одне питання, на яке він повинен відповісти «вірю» або «не вірю». Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

Блок 4. Вірю чи не вірю

Запитання для І команди

  1. Чи вірите ви, що стусло застосовують для розпилювання дерева під потрібним кутом ?                                      (так)
  2. Чи вірите ви, що існує паралелограм кути якого дорівнюють 1200, 1200, 600 і 800 ?                                                        (ні)
  3. Чи вірите ви, що прямокутник може мати діагоналі 25 см  і 25 см ?                                                                                            (так)
  4. Чи вірите ви, що якщо периметр трикутника 60 см, то периметр трикутника, утвореного його середніми лініями, дорівнює 30 см ?                                              (так)
  5. Чи вірите ви, що середня лінія трапеції з основами 12 см і 18 см дорівнює 30 см ?                                                 (ні)

Запитання для ІІ команди

  1. Чи вірите ви, що астролябія – прилад для вимірювання кутів ?  (вірю)                                                                                        
  2. Чи вірите ви, що діагональ ромба ділить кут у 1200 на два кути по 600 ?                                                                             ( так)
  3. Чи вірите ви, що кути паралелограма, прилеглі до  однієї сторони, можуть дорівнювати 1200   і 500 ?   (ні)
  4. Чи вірите ви, що діагоналі ромба паралельні ? (ні)
  5. Чи вірите ви, що якщо вписаний кут дорівнює 600, то відповідний йому центральний кут – 1200 ?   (так)

 

Ведучий 1: Підведемо підсумки конкурсу . І команда дала ___ правильні відповіді і отримує __________бали, ІІ команда дала __ правильні відповіді і отримала ______________ б.

Ведучий 2:  Загальний рахунок після чотирьох конкурсів ____________________________________________________________________

Ведучий 1: Переходимо до 5 блоку: Складанки. Кожна команда отримує  літери, з яких необхідно за 90 секунд скласти слова, що є відповідями на питання, задані суперниками.

 Запитання І команди:

  1. Скорочена назва 1 кілограма.      (кіло)
  2. Геометричне тіло, форму якого мають мильні  бульбашки, м’ячі та інші предмети.    ( куля)
  3. Пора найдовших канікул.    (літо)
  4. Те, що тримає корабель на місці.  (якір)
  5. Майданчик для гри в теніс.   (корт)
  6. Загальна назва фізичного чи геометричного предмета. (тіло)
  7. Дуже близьке оточення точки.  (окіл)

Завдання для ІІ команди:

  1. Величина, що вимірюється в літрах, см3, м3, мм3.   (об’єм)
  2. Паралелограм з рівними сторонами.  (ромб)
  3. Не ціле число.   (дріб)
  4.  Одиниця для вимірювання чого-небудь.   (міра)
  5. Те, що робить нашестя.  (орда)
  6. Мілке місце на річці для переходу.  (брід)
  7. Хімічний елемент  Вr.  (бром)

Ведучий 2: Підведемо підсумки конкурсу . І команда дала ___ правильні відповіді і отримує __________бали, ІІ команда дала __ правильні відповіді і отримала ______________ б.

Ведучий 1: Загальний рахунок після п’ятого конкурсу _____________________________________________________________________

Ведучий 2:  Ось ми дійшли до шостого конкурсу. Запрошуємо до участі капітанів. Кожен з вас отримає картку з зображеним на ній математичним приладом. Не називаючи його капітани пояснюють членам своєї команди про що йде мова, а гравці – відгадують.

Ведучий 1: На це кожній команді відводиться 30 секунд. Чим швидше команда відгадає слово, тим більше балів отримає. Максимальна кількість балів – 6.

Варіанти слів для команд: циркуль, транспортир, косинець, люмограф, лінійка, олівець , ручка, натирачка, калькулятор, коректор,  степлер, лекало.

Ведучий 1: Підведемо підсумки конкурсу . І команда дала ___ правильні відповіді і отримує __________бали, ІІ команда дала __ правильні відповіді і отримала ______________ б.

Ведучий 2:  Загальний рахунок після шостого конкурсу ______________________________________________________________________

Ведучий 1: Прошу   уваги. Розігруємо додаткові  бали.  Зараз на екран будуть проектуватись кадри із відомих казок, в назві яких є число. Відповідає команда, яка першою подасть звуковий сигнал. Неправильна відповідь дарує 1 бал команді суперників. Вірна відповідь – 1 бал.  

Демонстрація слайдів

Ведучий 2:  Підведемо підсумки конкурсу . І команда дала ___ правильні відповіді і отримує __________бали, ІІ команда дала __ правильні відповіді і отримала ______________ б.

Ведучий 1: Загальний рахунок після сьомого  конкурсу ______________________________________________________________________

Ведучий 2:  І, нарешті, останній 8 блок. Команди «замовлятимуть» бали. Їх найбільша кількість  - 50. У разі неправильної відповіді замовлені бали переходять до команди – суперниці.

Ведучий 1: Розпочинає цей блок команда, що має меншу кількість балів.

Ведучий 2:   На поставлене питання суперники називають більше чи менше число проти названого.

 

Блок 6.  Запитання

  1. Яка площа  Миколаївської області  в кілометрах квадратних ?                                                                                                    (24 600км2)                                                                                       
  2. Яка площа України в кілометрах квадратних ?
  3. Скільки математиків одержали Нобелівську премію ? (жодний)

Ведучий 1: Підведемо підсумки конкурсу . І команда дала ___ правильні відповіді і отримує __________бали, ІІ команда дала __ правильні відповіді і отримала ______________ б.

Ведучий 2:  Загальний рахунок після першого конкурсу _____________________________________________________________________

Ведучий 1:  Вікторина  « Геометрична феєрія» закінчилася.

Ведучий 2: Вітаємо переможців!

Оголошення результатів та нагородження переможців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  

 

Категорія: Розважальні заходи | Додав: Ольга_Миколаївна
Переглядів: 869 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту

Неофіційний сайт Казанківського району!

Сайт Казанківської ЗОШ №1