Неділя, 02.06.2024, 22:55
Вітаю Вас Гість | RSS

Математика в школі

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Коспекти уроків » 5 клас

Предмети та одиниці лічби
08.01.2015, 19:20

 

Урок № 6

Тема уроку:  ПЕДМЕТИ ТА ОДИНИЦІ ЛІЧБИ

Мета уроку: узагальнити поняття натурального числа та сформувати їх порядкові та кількісні властивості. Розвивати пам'ять мислення уяву, зв’язне логічне мовлення. Виховувати наполегливість, послідовність, спостережливість, самостійність.

Обладнання : ППЗ «Математика 5»,урок проводиться у м/м класі

 

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вступна бесіда про натуральні числа та їх використання в повсякденному житті. Приклади використання.

ІІІ. Засвоєння нових знань

Пояснення нового матеріалу проводиться у формі бесіди за планом:

  1. Числа для лічби;
  2. Означення натурального числа та натурального ряду;
  3. Властивості натурального ряду;
  4. Іменовані числа;
  5. Системи числення,  нумерація;
  6. Десяткова позиційна система числення. Читання та запис багатоцифрових чисел;
  7. Інші системи числення. Історія виникнення та розвитку поняття числа.

ІV. Вироблення та розвиток практичних навичок

1.  Усне виконання вправ № 9, 10, 11, 12, 15.

2.  Письмове виконання вправ №  17, 19, 21, 22, 24,29, 30.

V. Підведення підсумків уроку:  дати відповіді на питання 1 – 8, с. 9.

VІ. Домашнє завдання:  §1, № 18, 20, 23.

 

 

 

Урок № 7

Тема уроку:  ПЕДМЕТИ ТА ОДИНИЦІ ЛІЧБИ

Мета уроку:  узагальнити  та систематизувати поняття натурального числа, його порядкових  та кількісних властивостей. Розвивати пам'ять, мислення, уяву, зв’язне логічне мовлення. Виховувати наполегливість, послідовність, спостережливість, самостійність.

Обладнання :  підручники, зошити, картки із багатоцифровими числами для читання.

 

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Опитування властивостей натурального ряду чисел.

2. Усний рахунок. Читання багатоцифрових чисел.

3. Зібрати зошити для перевірки Д\З.

 

ІІІ. Розвиток та закріплення практичних навичок

1.  Усне виконання вправ №  6, 7, 13, 16.

2.  Письмове виконання вправ №  31, 33, 35, 36, 38, 40, 41

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ІV. Підведення підсумків уроку:  дати відповіді на питання 1 – 8, с. 9.

V. Домашнє завдання:  §1, № 14, 27, 32, 34, 39.

 

Урок № 8

Тема уроку:  ПРЯМА, ПРОМІНЬ ВІДРІЗОК.               ВИМІРЮВАННЯ ВІДРІЗКІВ

Мета уроку: повторити та систематизувати основні відомості про відрізки , прямі та промені, навчити учнів вимірювати і обчислювати довжини відрізків ; розвивати у  учнів уміння зображувати і позначати  названі фігури, пам'ять, аналітичні здібності; виховувати старанність, наполегливість, цілеспрямованість.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання: ППЗ, м/м клас, креслярське приладдя

 

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Усний рахунок. Читання багатоцифрових чисел.

2. Зібрати зошити для перевірки Д\З.

ІІІ. Засвоєння нових знань та вмінь

Крок 1.  Поняття нескінченості та прямої (урок 8)

Розміри твого зошита не дають змоги побудувати відрізки великої довжини. Спробуй уявити, що аркуш зошита збільшився до розмірів стіни, футбольного поля і навіть всесвіту. Це приклади частини площини.

Сама площина є  нескінченною, тому її неможливо зобразити, однак можна уявити. Тепер зрозуміло, що на уявній площині пряма лінія може продовжуватись до нескінченності.  Більше того, будь-який відрізок можна продовжити в обидва боки за допомогою лінійки, тоді ми отримаємо геометричну фігуру, яка називається прямою.

Пряма не має кінців. Вона нескінченна. Тому на малюнках ми зображаємо лише частину прямої - відрізок.  Позначимо на аркуші паперу дві точки А і В. Проведемо через них пряму.                             

Спробуємо провести через ці точки ще одну пряму. Нам це не вдасться. Отже, через дві точки проходить тільки одна пряма.

Ця властивість дозволяє позначати пряму, називаючи дві будь-які її точки. Наприклад, пряму, проведену через точки А і В, називають «пряма АВ» (або «пряма ВА»).

Інколи прямі позначають однією малою латинською літерою і називають «пряма m», «пряма n».

                                   802    

                               

Крок 2. Поняття та побудова променя

Проведемо пряму АВ. Позначимо на ній точку О. Вона розділить пряму на дві частини: ОА і ОВ. Кожну з них називають променем із початком у точці О. Кінця у променів немає.

                                      804

Побудуємо на площині точку і проведемо з неї довільний промінь. На ньому позначимо довільну точку А. Промінь, так само, як і пряму, позначають двома великими літерами. Спершу називають початок, а потім будь-яку іншу його точку. Промінь із початком у точці О позначаємо ОА. Інколи кажуть, що промінь виходить з точки О і проходить через точку А.

На аркуші паперу відмітьте дві точки О і А. Прикладіть лінійку і побудуйте промінь ОА з початком у точці О. Ще раз відмітьте точки О і А, але побудуйте промінь АО з початком у точці А.

Крок 3. Тренувальні вправи

Задача 1.

 

Крок 4. Побудова відрізка (урок 5)

Якщо ти добре загостреним олівцем доторкнешся до аркуша зошита, то залишиться слід, який дає уявлення про точку.

Відмітимо на аркуші паперу дві точки А і B. Їх можна сполучити різними лініями. А як сполучити точки А і В найкоротшою лінією? Зрозуміло, що це можна зробити за допомогою лінійки.

Отриману лінію називають відрізком АВ. Побудований відрізок також можна назвати (позначити) ВА. Точки А і В називають кінцями відрізка АВ.

Крок 5. Довжина відрізка

Кожен відрізок має довжину. Щоб знайти її, потрібно мати відрізок, довжина якого дорівнює 1, або одиничний відрізок. Довжини відрізків вимірюють одиничним відрізком, довжина якого дорівнює один сантиметр.

Для вимірювання відрізків можна обрати й інші одиниці довжини:

один міліметр, один дециметр, один метр, один кілометр.

Крок 6. Порівняння відрізків

На малюнку зображено два відрізки АВ і CD. Очевидно, що при накладанні вони сумістяться.

Такі відрізки називають рівними і записують АВ = CD. Зрозуміло, що рівні відрізки мають однакові довжини. Довжину відрізка АВ називають також відстанню між точками А і В.

Про точку С кажуть, що вона належить відрізку АВ. Точка С розбиває цей відрізок на два відрізки — АС і СВ. Довжина відрізка АВ дорівнює сумі довжин відрізків АС і СВ. Це записується так: АВ = АС + СВ.

 

08

Крок 7. Тренувальні вправи

Задача 1 та задача 2 (урок 5)

Крок 8. Види ліній (урок 9)

 

ІІІ. Вироблення практичних навичок

  1. Усно з поясненням №49, 51, 52.
  2. Самостійно у зошитах під контролем вчителя № 55, 58, 61.
  3. Фронтальна робота з класом за № 63, 64, 68, 71*.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

IV. Підведення підсумків уроку: Дати відповіді на питання 1 – 8, с. 19.

 

V. Домашнє завдання:  §2, № 56, 60, 62, 65.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Урок № 9

Тема уроку:  ПРЯМА, ПРОМІНЬ ВІДРІЗОК.               ВИМІРЮВАННЯ ВІДРІЗКІВ

Мета уроку: закріпити відомості про відрізки, прямі та промені, навчити учнів вимірювати і обчислювати довжини відрізків ; розвивати у  учнів уміння зображувати і позначати  названі фігури, пам'ять, аналітичні здібності; виховувати старанність, наполегливість, цілеспрямованість.

Тип уроку:  закріплення практичних навичок

Обладнання: креслярське приладдя

 

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.  У класі проводиться математичний диктант, після якого збираються зошити для перевірки як диктанту, так і Д\з.

Математичний диктант

  1. Позначте у зошиті дві точки А і К та проведіть через них пряму.
  2. Побудуйте промінь ОР. Вкажіть, яка точка є його початком.
  3. Позначте точки М та В. Побудуйте відрізок МВ.
  4. Побудуйте відрізок ОК довжиною 4 см.
  5. Побудуйте відрізок СР, довжина якого на 1 см менша за довжину ОК.
  6. Побудуйте відрізок ТР  рівний відрізку МВ.

 

  • ІІ. Закріплення та розвиток практичних навичок
  1. Письмове виконання вправ №  54, 57, 66.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Практична робота № 73.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІV. Підведення підсумків уроку:  дати відповіді на питання 1 – 8, с.19.

V. Домашнє завдання:  § 2, №  53, 67, 69.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

Урок № 10

Тема уроку:  КООРДИНАТНИЙ ПРОМІНЬ

Мета уроку: сформувати у учнів поняття координат та координатного променя, навчити будувати координатний промінь, визначати координати точки та будувати точки за їх координатами; розвивати у  учнів уміння зображувати і позначати  названі фігури, пам'ять, аналітичні здібності; виховувати старанність, наполегливість, цілеспрямованість.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання: ППЗ, м/м клас, креслярське приладдя

 

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Учні пишуть математичний диктант для перевірки якого і Д/з збираються зошити

Математичний диктант

  1. Накресли  відрізок АВ = 3см 5мм.
  2. Познач на ньому точку С.
  3. Виміряй довжину  утворених відрізків і запиши їх.
  4. Перевір чи виконується рівність АВ = АС + СВ.
  5. Познач дві точки Н і К. Проведи через них стільки прямих, скільки це можливо.
  6. Проведи пряму m, познач  на ній точку Т. Що зробила точка Т з прямою ?
  7. Побудуй промінь ОХ. Вкажи точку, що є його початком.
  8. Відрізок АВ = 4см. Яку довжину має рівний йому відрізок ?
  9. Скільки прямих можна провести через одну точку ?
  10.  Знайди довжину відрізка  поділеного на частини 4см, 5см, 2см.
  11. Чим відрізняється пряма від відрізка ?

 

ІІІ. Засвоєння нових знань

Крок 1.  Поняття координатного променя

Накреслимо промінь ОХ. Під початком променя (точкою О) запишемо число нуль. Візьмемо довільний відрізок AB. Приймемо його довжину за одиницю.  Цей відрізок назвемо одиничним.

Відкладемо на промені від його початку відрізок, що дорівнює одиничному. Отримаємо точку, яку позначимо літерою D. Під цією точкою запишемо число 1. Скажемо, що точка D відповідає числу 1 і навпаки — числу 1 відповідає точка D на промені ОХ.                            

Відкладемо від точки О два одиничні відрізки. Одержимо точку С, якій відповідає число 2. Відкладемо від початку променя три одиничні відрізки (або один від точки С). Одержимо точку Е, якій відповідає число 3.  Цей процес можна продовжити.

При цьому будь-якому натуральному числу відповідатиме одна певна точка променя ОХ. Назвемо цей промінь координатним.

Початок координатного променя зазвичай позначають великою літерою О, а в кінці променя ставлять велику літеру X.

Для того, щоб у межах аркуша зошита на координатному промені показати різні числа, ми підбираємо відповідні одиничні відрізки.

Якщо на координатному промені точці А відповідає число 5, то число 5 називають координатою точки А і записують А (5).

 

IV. Вироблення практичних навичок

  1. Усні вправи № 80, 82, 88, 90.
  2. Самостійне виконання вправ під контролем вчителя № 84, 86.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

V. Підведення підсумків уроку:  Дати відповіді на питання 1 – 7, с. 27.

 

VІ. Домашнє завдання:  §3, 85, 87, 89.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Урок № 11

Тема уроку:  КООРДИНАТНИЙ ПРОМІНЬ

Мета уроку: закріпити у учнів поняття координат та координатного променя, навички побудови координатного променя, визначення координати точки та побудови  точки за їх координатами, ввести поняття шкали та навчити користуватися шкалами; розвивати у  учнів уміння зображувати і позначати  названі фігури, пам'ять, аналітичні здібності; виховувати старанність, наполегливість, цілеспрямованість.

Тип уроку: розвитку практичних навичок

Обладнання: креслярське приладдя

 

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Усний рахунок за демонстраційними картками.

2. Усне виконання вправ № 80, 88.

ІІІ.  Розвиток та закріплення практичних навичок

1. Ввести поняття шкали та усно виконати № 81, 83.

2. Ввести поняття відстані між точками на координатній прямій та колективно розв’язати  №  92,  94, 95, 98.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ІV. Підведення підсумків уроку:  дати відповіді на питання 1 – 7, с. 27.

VІ. Домашнє завдання:  §3, № 93, 95,99.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Урок № 12

Тема уроку:  ЧИСЛОВІ ВИРАЗИ, РІВНЯННЯ, НЕРІВНОСТІ

Мета уроку:   сформувати у учнів поняття виразу та числового виразу,вивчити назви виразів, сформувати та розвинути поняття числової рівності та числової нерівності; розвивати  пам'ять, аналітичні здібності, зв’язне математичне мовлення; виховувати старанність, наполегливість, цілеспрямованість.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання:  ППЗ «Математика 5»

 

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Усний рахунок за демонстраційними картками.

2.  Математичний диктант

 

Після диктанту зібрати зошити для перевірки.

 

ІІІ. Засвоєння нових знань

1. Пояснення нового матеріалу проводиться згідно тексту підручника у формі бесіди.

  1. Поняття числового виразу, як результату арифметичної дії: сума, різниця, добуток, частка.
  2. Як правильно читати вирази ? № 106.
  3. Значення числового виразу.
  4. Поняття числової  рівності. Рівні та нерівні значення виразів, № 107.

ІІІ.  Вироблення  та закріплення практичних навичок

1. Колективне  виконання вправ № 112, 114, 116, 118.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 ІV. Підведення підсумків уроку:  дати відповіді на питання 1 – 7, с. 35.

V. Домашнє завдання:  §4, № 113, 115, 117 .

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________

Урок № 13

Тема уроку:  ПОРІВНЯННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ

Мета уроку: закріпити у учнів навички порівняння натуральних чисел навчити порівнювати натуральні числа за допомогою координатного променя, сформувати поняття подвійної нерівності, навчити учнів читати та записувати подвійні нерівності; розвивати пам'ять, аналітичні здібності; виховувати старанність, наполегливість, цілеспрямованість.

Тип уроку: розвитку практичних навичок

Обладнання: підручники та картки із завданнями.

 

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. 4 учні працюють біля дошки за картками, складеними за домашнім завданням.

2. Фронтальна робота з класом: усний рахунок та опитування правил.

ІІІ. Засвоєння нових знань   як і на попередньому уроці проводиться у формі співбесіди.

  1. Порівняння чисел. Знаки нерівності. Числова  нерівність, №108.
  2. Порівняння чисел за допомогою координатного променя, № 109.
  3. Подвійна нерівність, № 110.
  4. Порівняння багатоцифрових чисел, № 122(письмово).

 

ІV.  Вироблення  та закріплення практичних навичок

1. Колективне  виконання вправ № 120,  124, 128, 130, 131.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ІV. Підведення підсумків уроку:  дати відповіді на питання 1 – 10, с. 35.

VІ. Домашнє завдання:  §4, № 121, 123, 125,129. Взяти транспортири.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Урок № 14

Тема уроку:  Кути та їх вимірювання

Мета уроку: відновити у учнів поняття кута, як геометричної фігури, навчити учнів будувати кути та вимірювати їх величини, сприяти засвоєнню учнями понять гострого, тупого, прямого та розгорнутого кутів; розвивати у  учнів уміння зображувати і позначати  названі фігури, пам'ять, аналітичні здібності; виховувати старанність, наполегливість, цілеспрямованість.

Тип уроку: розвитку практичних навичок

Обладнання: креслярське приладдя

 

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Самостійна робота проводиться протягом 10 хв у двох варіантах. Завдання додаються. Відповіді до завдань:

 

1

2

3

4

5

Варіант 1

 

 

 

 

 

Варіант 2

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Засвоєння нових знань

Крок 1. Побудова кута. Проведемо на аркуші паперу два різних промені ВА і ВС зі спільним початком у точці В.

Фігура, утворена двома променями, які виходять з однієї точки, називається кутом.

Промені ВА і ВС називають сторонами кута.

Точку В, яка є спільним початком обох променів, називають вершиною кута.

Крок 2. Позначення кута. Кут позначають за допомогою трьох великих букв латинського алфавіту, записаних у такому порядку: на початку запису ставлять значок кута, а за ним три літери, якими позначені промені, але таким чином , щоб літера, яка позначає вершину кута, у записі завжди була середньою.

Згідно малюнку кут позначають  ABC або СВА.

Цей самий кут можна позначити коротше - його вершиною: записавши значок кута і лише одну велику латинську букву, яка на рисунку позначає вершину кута - В

Крок 3.  Поділ кута на частини. Із вершини В кута ABC проведено промінь BD. У цьому випадку кажуть, що промінь BD проходить між сторонами кута ABC і ділить його на два кути: кут ABD і кут DBC.

Кут ABC складається з двох кутів: кута ABD і кута DBC.

 

Крок 4. Рівні кути. Бісектриса кута. Два кути називаються рівними, якщо вони суміщаються при накладанні.

Якщо аркуш паперу перегнути по прямій ON, то кути MON і NOP сумістяться. Отже, ці кути рівні. Пишуть: MON = ΝΟΡ.

На малюнку промінь ON ділить кут МОР на два рівних кути. Такий промінь називається бісектрисою кута.

Бісектриса – це промінь, який виходить з вершини кута і ділить даний кут на два рівних кути.

Зауважимо, що жодний з кутів, зображених на рисунку, не можна позначити тільки однією буквою - адже є три кути з вершиною О.

Крок 5. Види кутів
   Промені на малюнку  утворюють пряму, їхні початки збігаються, отже, вони утворюють кут. Такий кут називають розгорнутим.

Кут, сторони якого утворюють пряму, називають розгорнутим.

Кути, як і будь-які величини, також можна виміряти. Для цього користуються градусною мірою.

Прийнято, що розгорнутий кут становить 180°, а за одиницю виміру приймають кут, який становить одну сто вісімдесяту частину від нього.

Створити його можна так: поділимо розгорнутий кут на 180 рівних частин.

Кут, утворений двома сусідніми променями, є одиничним.

Його величину називають градусом і записують один градус ”.

Крок 6. Вимірювання кутів. 

Для вимірювання кутів використовують спеціальний прилад - транспортир.

Він зазвичай складається з півкільця, з'єднаного з лінійкою. Його шкала містить 180 поділок.

Щоб виміряти кут, сумістимо його вершину з центром транспортира так, щоб одна зі сторін кута пройшла по лінійці.

Тоді штрих на шкалі, через який пройде друга сторона,  вкаже градусну міру (величину) цього кута.

Крок 7. Види кутів.

Очевидно, що рівні кути мають однакові градусні міри.

Перевірити, чи рівними є кути, можна також способом накладання.

Два кути називаються рівними, якщо при накладанні вони суміщаються. Градусні міри рівних кутів є однаковими.

Отже, із двох нерівних кутів більшим будемо вважати той,  градусна міра якого більша.

При накладанні нерівні кути не суміщаються.

Кут, градусна міра якого дорівнює 90°, називають прямим.   Кут, градусна міра якого менша від 90°, називають гострим.

Кут, градусна міра якого більша за 90°, але менша від 180°, називають тупим.

Отже, бісектриса розгорнутого кута ділить його на два прямих кути.

 

ІІІ.  Вироблення  та закріплення практичних навичок

1. Усне виконання вправ з поясненням № 140, 141, 143,149.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Колективне  виконання вправ № 147, 151, 158.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ІV. Підведення підсумків уроку:  дати відповіді на питання 1 – 10, с. 44.

V. Домашнє завдання:  §5, № 144,148,152.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Урок № 15

Тема уроку:  Кути та їх вимірювання

Мета уроку: закріпити та розвинути  у учнів поняття кута, як геометричної фігури,закріпити  навики побудови кута даної міри  та вимірювати їх величини; розвивати у  учнів уміння зображувати і позначати  названі фігури, пам'ять, аналітичні здібності; виховувати старанність, наполегливість, цілеспрямованість.

Тип уроку: розвитку практичних навичок

Обладнання: креслярське приладдя

 

 

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Усний рахунок за демонстраційними картками.

2. Фронтальна робота з класом за питаннями 1 – 10, с.44.

ІІІ.  Розвиток   та  закріплення практичних навичок

1. Усне виконання вправ з поясненням № 140, 141, 145, 150,160.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Колективне  виконання вправ № 153, 154, 156, 158.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІV. Підведення підсумків уроку:  дати відповіді на питання 1 – 10, с. 44.

V. Домашнє завдання:  §5, №157, 159, 161.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  •  

 

 

 

Урок № 16

Тема уроку:  Розв’язування задач та вправ

Мета уроку:  повторити все вивчене по темі, систематизувати знання та вміння, підготувати клас до контрольної роботи; розвивати у  учнів уміння зображувати і позначати  названі фігури, пам'ять, аналітичні здібності; виховувати старанність, наполегливість, цілеспрямованість.

Тип уроку: розвитку практичних навичок

Обладнання: креслярське приладдя

 

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Фронтальна робота з класом за питаннями 1 – 25 , с. 48.

2. Самостійне виконання учнями тестових завдань, с.49 з наступною перевіркою. Ключ до тестів:

1

2

3

4

5

В

Б

Г

В

А

 

      ІІІ.  Розвиток  та закріплення практичних навичок

1. Колективне  виконання вправ № 29, 59, 97, 127, 135,162.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІV. Підведення підсумків уроку:  дати відповіді на питання 1 – 25, с. 48.

V. Домашнє завдання:  §1 - 5, № 163, 115.

 

Урок № 17

Тема уроку:   Контрольна робота №1

Мета уроку: перевірити рівень знань і умінь учнів. Оцінити досягнення кожного учня. Розвивати обчислювальні навики, пам'ять, вміння працювати в стандартних ситуаціях, мислення.  Виховувати культуру обчислень та мови, свідоме ставлення до навчання, відповідальність.

 

Тип уроку:  контрольна робота

 

Обладнання :  картки з індивідуальними завданнями

 

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Контрольна робота проводиться у двох варіантах. Кожен учень отримує картку із завданнями і працює над ними протягом уроку. Завдання додаються.

Варіант 1

Варіант 2

1

Записати цифрами числа:

  1. 84 мільярди 352 мільйони 769 тисяч 469;
  2. 408 мільйонів 46 тисяч 14;
  3. 21мільярд 7 мільйонів 19.

1

Записати цифрами числа:

  1. 156 мільярдів 483 мільйони 972 тисячі 572;
  2. 103 мільйони 67 тисяч 25;
  3. 39 мільярдів 8 мільйонів 16 тисяч.

2

Порівняти числа:

  1. 4 468 та 4 395;
  2. 14 536 605 та 14 536 612;
  3. 3 451 та  999;
  4. 34 473 018 та 43 473 018.

 

2

Порівняти числа:

  1. 2 386 та 2 412;
  2. 5 432 та 4 528;
  3. 18 324 506 та 18 324 511;
  4. 23 748 069 та 32 748 069.

3

Точка О ділить відрізок СР на два відрізки СО та ОР. Визначити довжину відрізка  СР, якщо СО = 25 см, ОР = 12 см.

3

Точка О ділить відрізок АВ на два відрізки АО та ОВ. Визначити довжину відрізка  АО, якщо АВ = 25 см, ОВ = 16 см.

4

Побудувати координатний промінь ОХ з одиничним відрізком 1 см та позначити на ньому точки А(7), К(3) та М(11).

Визначити довжину відрізків АК, АМ, КМ.  Назвати найдовший з них.

4

Побудувати координатний промінь ОХ з одиничним відрізком рівним 3 клітинкам зошита  та позначити на ньому точки С(1), К(3) та М(6).

Визначити довжину відрізків СК, СМ, КМ.  Назвати найкоротший  з них.

5

АОВ = 100°. Промінь ОК - бісектриса АОВ, а промінь  ОС – бісектриса АОК. Яка градусна міра АОС?

5

АСВ = 80°. Промінь СК - бісектриса АСВ, а промінь  СР – бісектриса АСК. Яка градусна міра АСР?

 

Відповіді до завдань:

 

1

2

3

4

5

 

Варіант 1

  1. 84 352 769 169;

2) 408 046014;

3) 21 007 000 019.

  1. 4 468 > 4 395;

2)14 536 605 <14 536 612;

3) 3 451>  999;

4) 34 473 018 <43 473 018.

37 см

КМ = 8 од

25°

 

Варіант 2

  1.  

2) 103 067 0 25;

3)39  008  016  000.

  1. 2 386 < 2 412;
  2. 5 432 > 4 528;
  3. 18 324 506 < 18 324 511;

4)  23 748 069 < 32 748 069.

9 см

СК = 2 од

20°

 

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІІІ. Підведення підсумків уроку:  зібрати зошити для перевірки К/р

V. Домашнє завдання:  повторити закони додавання

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Категорія: 5 клас | Додав: Ольга_Миколаївна
Переглядів: 2154 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту

Неофіційний сайт Казанківського району!

Сайт Казанківської ЗОШ №1