Понеділок, 20.05.2024, 06:47
Вітаю Вас Гість | RSS

Математика в школі

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Коспекти уроків » 6 клас

Паралельні та перпендикулярні прямі
06.02.2015, 05:46

Урок № 10

Тема уроку:    ПАРАЛЕЛЬНІ ТА ПЕРПЕНДИКУЛЯРНІ ПРЯМІ

Мета уроку:  розширити та закріпити поняття паралельних і перпендикулярних прямих, навчити учнів будувати їх, вивчити означення та властивості  прямих; розвивати образне та творче мислення, уяву, пам'ять; виховувати уважність, наполегливість, відповідальність.

Тип:  засвоєння нових знань

Обладнання:  ММк, креслярське приладдя

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Аналіз контрольної роботи

Вчитель проводить короткий аналіз помилок, допущених  при виконанні контрольної роботи та роздає учням індивідуальні завдання для роботи над помилками вдома з їх наступною перевіркою.

ІІІ. Засвоєння нових знань

  1. Вчитель проводить пояснення згідно тексту підручника з поступовим введенням понять :
  • Кута між прямими;
  • Перпендикулярних прямих;
  • Перпендикулярних відрізків та променів;
  • Перпендикуляра до прямої та відстані від точки до прямої;
  • Побудови перпендикулярних прямих;
  • Аксіоми про перпендикулярні прямі;
  • Паралельних прямих;
  • Паралельний відрізків та променів;
  • Аксіоми паралельних;
  • Побудови паралельних прямих.

Пояснення супроводжується демонстрацією відповідних слайдів.

IV. Вироблення практичних навичок

  1. Усне виконання  з повним поясненням задач № 131, 132, 133, 134.
  2. Розвязування задачі з рубрики «Виконаємо разом».

3.Колективне розв’язування задач № 135, 138, 142 на закріплення практичних навичок побудовипаралельних та перпендикулярних прямих.

4. Колективне розв’язування задач аналітичного змісту № 140, 141, 143, 158.

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 7 с.41.

VI. Домашнє завдання:  §5, № 136, 139, 145.

Урок № 11

Тема уроку:    ПАРАЛЕЛЬНІ ТА ПЕРПЕНДИКУЛЯРНІ ПРЯМІ

Мета уроку:  закріплення навичок роботи з паралельними та перпендикулярними прямими, застосування їх властивостей до розв’язування задач, зокрема прикладного змісту; розвивати образне та творче мислення, уяву, пам'ять; виховувати уважність, наполегливість, відповідальність.

Тип:  закріплення знань та вмінь

Обладнання:  ММк, креслярське приладдя

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. До уроку перевірити декілька зошитів з Д/з та оцінити роботу учнів.
  2. Взаємоперевірка  учнями Д/з з використанням слайдів.
  3. Математичний диктант
  1. Запишіть з використанням спеціальних знаків речення: « пряма а перпендикулярна до прямої b».
  2. Запишіть з використанням спеціальних знаків речення: « пряма а паралельна до прямої b».
  3. Закінчить таке речення: « Дві прямі називаються перпендикулярними, якщо вони перетинаються….»
  4. Закінчить таке речення: « Дві прямі називаються паралельними, якщо вони ….».
  5. Скільки прямих, перпендикулярних до даної прямої, можна провести через одну точку ?
  6. Скільки прямих, паралельних  до даної прямої, можна провести через одну точку ?
  7. Чи будуть паралельними відрізки, що лежать на паралельних прямих ?
  8. Як називається відрізок АВ для прямої а ?                                                                                                           
  9. Яка з точок А чи В називається основою перпендикуляра ?
  10. Як називають довжину відрізка АВ ?
  11. При перетині двох прямих один із кутів 100°. Який кут між прямими ?

12)Що в перекладі з грецької мови означає слово « параллелос», від якого пішла назва паралельних прямих ?

Після диктанту збираються зошити для перевірки. Після чого перевіряється диктант ( слайд).

ІІІ. Розвязування задач

  1. Колективне  розв’язування задач № 146, 148, 149, 151, 152, 154 з поясненням.

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 -7  с.41.

 

VI. Домашнє завдання:  §5, № 147, 150(а), 153.

Урок № 12

Тема уроку:    ОЗНАКИ ПАРАЛЕЛЬНОСТІ ПРЯМИХ

Мета уроку:  ознайомити учнів з видами кутів, утворених в результаті перетину двох паралельних прямих січною, вивчити ознаки паралельності прямих та їх доведення; розвивати образне, логічне  та творче мислення, уяву, пам'ять; виховувати уважність, наполегливість, відповідальність.

Тип:  засвоєння нових знань

Обладнання:  ММк, креслярське приладдя

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. До уроку перевірити декілька зошитів з Д/з та оцінити роботу учнів.
  2. Взаємоперевірка  учнями Д/з з використанням слайдів.

ІІІ. Засвоєння нових знань

Пояснення нового матеріалу проводиться з використанням слайдів.

  1. Кути утворенні при перетині прямих січною  с.
  2. Види кутів: внутрішні, зовнішні, односторонні, різносторонні.
  3. Ознаки паралельності прямих та їх доведення.

IV. Вироблення практичних навичок

  1. Усне виконання  з повним поясненням задач № 164, 165, 166.

2.Розвязування задачі з рубрики «Виконаємо разом».

3.Колективне розв’язування задач № 170, 171, 173, 176, 177, 178.

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 5 с. 50.

VI. Домашнє завдання:  §6, № 172, 174, 175.

 

Урок № 13

Тема уроку:    ОЗНАКИ ПАРАЛЕЛЬНОСТІ ПРЯМИХ

Мета уроку:  закріплення і розширення навичок використання ознак паралельності прямих при розв’язуванні задач аналітичного та прикладного змісту; розвивати образне та творче мислення, уяву, пам'ять; виховувати уважність, наполегливість, відповідальність.

Тип:  закріплення знань та вмінь

Обладнання:  ММк, креслярське приладдя

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. До уроку перевірити декілька зошитів з Д/з та оцінити роботу учнів.
  2. Взаємоперевірка  учнями Д/з з використанням слайдів.
  3. Самостійна робота в зошитах за індивідуальними картками. Зошити зібрати на перевірку.

ІІI. Розвиток і закріплення практичних навичок

1. Колективне розв’язування задач аналітичного змісту № 179, 181, 183, 185.

  1. Розвязування конструктивних задач № 186, 187, 188 – усно з поясненням з використанням слайдів.

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 7 с.41.

VI. Домашнє завдання:  §6, № 180, 182, 184.

Урок № 14

Тема уроку:    ВЛАСТИВОСТІ ПАРАЛЕЛЬНИХ ПРЯМИХ

Мета уроку:  вивчити властивості паралельних прямих, навчити учнів використовувати їх при розв’язуванні задач; розвивати образне та творче мислення, уяву, пам'ять, зв’язне мовлення; виховувати уважність, наполегливість, відповідальність.

Тип:  засвоєння нових знань

Обладнання:  ММк, креслярське приладдя

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. До уроку перевірити декілька зошитів з Д/з та оцінити роботу учнів.
  2. 4 учні працюють на листочках за індивідуальними картками. Картки складені за задачею № 182.
  3. Фронтальна робота з класом за готовими малюнками. Опитування ознак паралельності прямих.
  4. Підсумок: Які ж умови повинні виконуватись, щоб дві прямі були паралельні ?

ІІІ. Засвоєння нових знань

  1. Задача про побудову паралельної прямої через точку Р. аксіома Евкліда.
  2. Властивості кутів. Теорема 6 (обернена до теореми 3) доводиться методом від супротивного. Наслідок з неї.
  3. Теорема 7. Властивість транзитивності.

IV. Вироблення практичних навичок

1.Усне виконання  з повним поясненням задач № 194, 195, 196, 197.

2.Розвязування задачі з рубрики «Виконаємо разом».

3.Колективне розв’язування задач № 199, 200, 202, 203, 204, 209.

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 5 с. 57.

VI. Домашнє завдання:  §7, № 198, 201, 207.

 

Урок № 15

Тема уроку:            РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета уроку:  розвиток навичок роботи з ознаками паралельності прямих, використання ознак та властивостей при розв’язуванні задач, підготовка до контрольної роботи; розвивати образне та творче мислення, уяву, пам'ять; виховувати уважність, наполегливість, відповідальність.

Тип:  закріплення знань та вмінь

Обладнання:  ММк, креслярське приладдя

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. До уроку перевірити декілька зошитів з Д/з та оцінити роботу учнів.
  2. Взаємоперевірка  учнями Д/з з використанням слайдів.
  3. Фронтальна робота з класом з опитування властивостей і ознак паралельності прямих та усне розв’язування задач за готовими малюнками.

IІІ.  Розвиток  практичних навичок

  1. Задачі на доведення: твердження задачі треба довести, спираючись на відомі теореми та означення,  № 208, 211, 212, 213, 215, 216.

ІV. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 5  с. 57.

V. Домашнє завдання:  §7, № 210, 214.

Урок № 16

Тема уроку:     КОНТРОЛЬНА РОБОТА  № 3

Мета уроку:  перевірити рівень знань та вмінь учнів з вивченої теми, довести результати роботи до відома учнів та їх батьків; розвивати образне та творче мислення, уяву, пам'ять; виховувати уважність, наполегливість, відповідальність.

Тип:  контролю знань та вмінь

Обладнання:  картки із завданнями

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Проведення контрольної роботи

Контрольна робота проводиться у 4 варіантах. Учні отримують картки з індивідуальними завданнями. Відповіді до завдань:

Варіант 1

Варіант 2

Варіант 3

Варіант 4

А

Б

Г

Г

А

Б

А

Б

Г

А

Б

В

Б

А

Б

В

65°

Перетинаються під кутом 80°

Перетинаються під кутом  55°

50°.

40 і 140°°

116° або 34°

45° і 135°

100° і 80°.

7α =42°, α=6°, 8α=48°, 42°+48°=90°, отже а і b - перпендикулярні

  α=10°, 8α= 80°,

α+8α=10°+80α=90°,

отже прямі а і b - перпендикулярні

 Так, за аксіомою Евкліда.

Так, за аксіомою Евкліда.

 

ІІІ. Підведення підсумків уроку:  зібрати зошити для перевірки К/р.

VI. Домашнє завдання:   повторити всі вивчені аксіоми і теореми.

Категорія: 6 клас | Додав: Ольга_Миколаївна
Переглядів: 4847 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту

Неофіційний сайт Казанківського району!

Сайт Казанківської ЗОШ №1