Понеділок, 20.05.2024, 06:31
Вітаю Вас Гість | RSS

Математика в школі

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Коспекти уроків » 7 клас

Трикутники - 2
05.02.2015, 19:23

Урок № 27

Тема уроку:   РІВНОБЕДРЕННИЙ ПРИКУТНИК

Мета уроку:  ввести поняття рівнобедреного трикутника, вивчити назви його сторін і властивості його кутів,                                          навчити учнів будувати рівнобедрений трикутник. Розвивати мислення, пам'ять , зв’язне мовлення, графічну культуру.                  Виховувати наполегливість, відповідальність, самостійність.

Тип уроку:  засвоєння нових знань

Обладнання: ММК, креслярське приладдя, слайди.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Аналіз контрольної роботи. Вчитель проводить короткий аналіз роботи. Кожен учень отримує картку                                   із індивідуальним завданням для корекції знань для роботи вдома.

 

ІІІ. Засвоєння нових знань та вироблення вмінь

  1. Класифікація трикутників за сторонами.
  2. Означення та елементи рівнобедреного трикутника.
  3. Властивість кутів рівнобедреного трикутника (теорема 12) та його бісектриси.
  4. Ознака рівнобедреного трикутника ( теорема 13) та наслідок з неї.

 

  1. .   Вироблення практичних навичок
  1. Розв’язування задач  1 та 2  рубрики «Виконаємо разом».
  2. Колективне розв’язування задач № 388, 398,  406.
  3. . Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 5, с. 106.
  4. . Домашнє завдання: §13, пит. 1 – 5, № 387, 389, 411*.

Урок № 28

Тема уроку:   БІСЕКТРИСА, МЕДІАНА І ВИСОТА РІВНОБЕДРЕНОГО  ТРИКУТНИКА

Мета уроку:  вивчити властивість медіани рівнобедреного трикутника, розвинути навики її використання при                                 розв’язуванні задач.  Розвивати мислення, пам'ять , зв’язне мовлення, графічну культуру.                                                            Виховувати наполегливість, відповідальність, самостійність.

Тип уроку:   засвоєння нових знань

Обладнання: ММК, креслярське приладдя, слайди.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. До уроку перевірити декілька зошитів з Д/з та оцінити їх.
  2. Самоперевірка Д/з за допомогою слайдів.
  3. Фронтальна робота з класом за  питаннями і завданнями для самоконтролю (с. 101)  та розв’язування задач                    за готовими малюнками.

 

  1. ІІ.   Розвиток та закріплення практичних навичок
  1.  Усне виконання задач № 380 - 385.
  2. Колективне розв’язування задач № 393, 396, 408.
  3. . Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 5, с. 106.
  4. . Домашнє завдання: §13, пит. 1 – 5, № 397, 404 (а, в). Повторити §11, 12.

Урок № 29

Тема уроку:   ТРЕТЯ ОЗНАКА РІВНОСТІ ТРИКУТНИКІВ

Мета уроку:  розв’язок задач на застосування ознак рівності  трикутників, теореми про суму кутів трикутника.                                 Розвивати мислення, пам'ять , зв’язне мовлення, графічну культуру. Виховувати наполегливість, відповідальність,               самостійність.

Тип уроку:  практикум

Обладнання: ММК, креслярське приладдя, слайди.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. До уроку перевірити декілька зошитів з Д/з та оцінити їх.
  2. Самоперевірка Д/з за допомогою слайдів.

ІІІ. Засвоєння нових знань та вироблення вмінь

  1. Третя ознака рівності трикутників ( теорема 14) та її доведення.
  2. Способи задання трикутника.
  3. Жорсткість трикутника.

 

  1.  Вироблення практичних навичок
  1. Розв’язування задач 1 та 2  рубрики «Виконаємо разом».
  2.  Усне виконання задач № 419, 420.
  3. Колективне розв’язування задач № 423, 430.

 

  1. . Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 5, с. 112
  2. . Домашнє завдання: §14, пит. 1 – 5, № 421, 433.

Урок № 30

Тема уроку:    РОЗВ´ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ. САМОСТІЙНА РОБОТА №6

Мета уроку:  розв’язок задач на застосування ознак рівності  трикутників, теореми про суму кутів трикутника.                           Розвивати мислення, пам'ять , зв’язне мовлення, графічну культуру. Виховувати наполегливість, відповідальність,               самостійність.

Тип уроку:  практикум

Обладнання: ММК, креслярське приладдя, слайди.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. До уроку перевірити декілька зошитів з Д/з та оцінити їх.

2. Самоперевірка Д/з за допомогою слайдів.

3. Фронтальна робота з класом за  питаннями і завданнями для самоконтролю  та розв’язування задач за                        готовими малюнками.

  1. ІІ.  Вдосконалення  та розвиток  практичних навичок

Самостійна робота проводиться у 4 варіантах, завдання додаються. Відповіді до завдань:

 

Варіант 1

Варіант 2

Варіант 3

Варіант 4

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

12 см

10 см

20 см

16 см

За теоремою 13

За теоремою 13

За теоремою 13

За теоремою 13

  •  V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 5, с. 124.
  1. . Домашнє завдання: §14, пит. 1 – 5,  № 425, 431.

Урок № 31

Тема уроку:    ПРЯМОКУТНИЙ ТРИКУТНИК.

Мета уроку: впорядкувати знання учнів про прямокутний трикутник, закріпити назви його елементів, ввести поняття                             проекції катетів на гіпотенузу; розвивати логічне та аналітичне мислення, зв’язне мовлення, пам'ять та уяву; виховувати             уважність, самостійність, наполегливість.

Тип уроку:  засвоєння нових знань

Обладнання: слайди, ММК.

ХІД  УРОКУ

І. Організація класу

Вчитель проводить аналіз контрольної роботи. Кожен учень одержує індивідуальне завдання для роботи над помилками               вдома з наступною перевіркою.

ІІ. Засвоєння нових знань

1. Самостійно ознайомитись з текстом підручника  § 15  та дати відповіді на питання:

  • Який трикутник називається прямокутним?
  • Чи не означає це, що в прямокутному трикутнику можуть бути два прямі кути?
  • Чому дорівнює сума інших кутів  прямокутного трикутника?
  • Як називаються інші сторони прямокутного трикутника?
  • За малюнком 1 назвати зображені прямокутні трикутники та  їх сторони.
  •  У трикутнику  MNK  проведено висоту  KD. Назвіть катети та гіпотенузи цих трикутників.

2. Властивості прямокутних трикутників

 1. Сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 900.

 2. У прямокутного рівнобедреного трикутника гострі кути  по 450.

3.  Висота прямокутного трикутника, опущена на гіпотенузу, розбиває його на два прямокутних трикутники,                            гострі кути яких  рівні  гострим  кутам даного трикутника.

4. У прямокутному трикутнику навпроти кута 300 лежить катет у два рази менший за гіпотенузу.

 5. Медіана прямокутного трикутника, проведена до гіпотенузи, дорівнює половині гіпотенузи.

ІІІ.  Вироблення практичних навичок

  1. Виконання вправ рубрики « Виконаємо разом»
  2. Усне виконання задач № 442 – 445.
  3. Колективне розв’язування задач:

Задача № 1. Один з гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 650. Знайти другий гострий кут ( мал. 2).

Задача № 2.  Зовнішній кут при одному з гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 1350.                                              знайдіть гострі кути трикутника ( мал. 3).

Задача № 3.  У трикутнику  АВС, C=900, A= 300, AB= 12 см. Знайти  СВ ( мал. 4).

Задача № 4.  У трикутнику  АВС, C=900, A= 300,  АС = 7,5 см. Знайти АВ (мал.. 5).

Задача № 5. У трикутнику  АВС, C=900, MAN = 270. Знайти  <B (мал 6).

 

  • V.  Підведення підсумків уроку:   дати відповіді на питання1,2, 4 – 6, с. 118.
  • . Домашнє завдання: §15,  № 446, 457, 460 (а).

Урок № 32

Тема уроку:   ОЗНАКИ РІВНОСТІ ПРЯМОКУТНИХ   ТРИКУТНИКІВ

Мета уроку: впорядкувати знання учнів про прямокутний трикутник, закріпити назви його елементів, ввести поняття                   проекції катетів на гіпотенузу, вивчити ознаки рівності прямокутних трикутників; розвивати логічне та аналітичне            мислення,            зв’язне мовлення, пам'ять та уяву; виховувати уважність, самостійність, наполегливість.

Тип уроку:  засвоєння нових знань.

Обладнання: слайди, ММК.

ХІД  УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. До уроку перевірити декілька зошитів з Д/з та оцінити їх.
  2. Самоперевірка Д/з  за допомогою слайдів.
  3. Фронтальна робота з класом. Опитування теоретичного матеріалу та розв’язування  задач за готовими малюнками.

ІІІ. Засвоєння нових знань

1. Ознаки рівності прямокутних трикутників, теорема 15 з доведенням.

1) Якщо катети одного прямокутного трикутника дорівнюють відповідно  катетам іншого прямокутного трикутника,               то такі трикутники рівні.

2)  Якщо катет і прилеглий до нього гострий кут одного прямокутного трикутника дорівнюють відповідно  катету і            прилеглому до нього гострому куту іншого прямокутного трикутника, то такі трикутники рівні.

3) Якщо катет і протилежний йому гострий кут одного прямокутного трикутника дорівнюють відповідно  катету і  протилежному йому гострому куту іншого прямокутного трикутника, то такі трикутники рівні.

4) Якщо катет і гіпотенуза одного прямокутного трикутника дорівнюють відповідно  катету і гіпотенузі іншого        прямокутного трикутника, то такі трикутники рівні.( теорема 15).

Доведення      

  1.  Нехай у трикутників АВС та А1В1 С1 кути  С та С1 прямі і АВ = А1 В1, АС = А1 С1.
  2.  Прикладемо ∆АВС та ∆ А1В1 С1 так, щоб сумістились  вершини С і С1 та А і А1,  а  ∆ А1В1 С1 зайняв               положення    ∆АВ2 С.
  3.  Оскільки  кути С і С1 – прямі, то точки В, С і В2 лежать  на одній прямій, то ∆ВАВ2 – рівнобедрений   і                  кути В, В1 і В2 – рівні.
  4.  Тоді  рівними будуть і кути А  і  А1.  За І ознакою рівності трикутників ∆АВС = ∆ А1В1 С1,  що й треба                  було довести.

ІV.  Вироблення практичних навичок

Задача №1. Доведіть І ознаку рівності прямокутних трикутників за катетом і гострим кутом ( мал. 7 ).

Задача № 2.  Дано: трикутники ABC i HMC,  <M = <B = 900, MC = BC.  Довести, що AB = HM ( мал. 8).

Задача № 3. Відомо, що ОС – бісектриса кута АОВ, CD перпендикулярна OA, CF перпендикулярна  OB.                                Довести, що  CD = CF (мал. 9 ).

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 6, с.118

VІ. Домашнє завдання:  §15, задачі  № 453, 465, 467.

Урок № 33

Тема уроку:    НЕРІВНІСТЬ ТРИКУТНИКА

Мета уроку:  вивчити властивості сторін прямокутного трикутника та  будь-якого трикутника, навчити учнів                        використовувати ці властивості при розв’язуванні задач; розвивати логічне та аналітичне мислення, зв’язне                               мовлення, пам'ять та уяву; виховувати уважність, самостійність, наполегливість.

Тип уроку:  засвоєння нових знань.

Обладнання: слайди, ММК.

ХІД  УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. До уроку перевірити декілька зошитів з Д/з та оцінити їх.
  2. Аналіз задач Д/З. Самоперевірка  (слайд).
  3. Фронтальна робота з класом за готовими малюнками.

ІІІ. Засвоєння нових знань

  1. Теорема 16 та наслідки з неї.
  2. Теорема 17 з доведенням.

ІV.  Вироблення практичних навичок

1.Виконання вправ рубрики « Виконаємо разом».

     2. Усне виконання задач № 474, 475, 476.

  1. Колективне розв’язування задач № 483, 490.

      V.  Підведення підсумків уроку:   дати  відповіді на питання  1 – 5, с. 124.

     VІ. Домашнє завдання:  §16, задачі  № 478, 481, 488.

Урок № 34

Тема уроку:   РОЗВ´ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета уроку: впорядкувати знання учнів про прямокутний трикутник, закріпити назви його елементів та ознак рівності;             розвивати логічне та аналітичне мислення, зв’язне мовлення, пам'ять та уяву; виховувати уважність, самостійність,             наполегливість.

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.

Обладнання: слайди, ММК.

ХІД  УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. До уроку перевірити декілька зошитів з Д/з та оцінити їх.
  2. Аналіз задач Д/З. Самоперевірка  (слайд).
  3. Фронтальна робота з класом за готовими малюнками.

ІІІ.  Вдосконалення та розвиток  практичних навичок

  1. Колективне розв’язування задач з використанням слайдів:

Задача 1.  У прямокутному ΔАВС   АВD=130°. Знайдіть кути ΔАВС.

Задача 2. Дано ΔАВС, MAN = 40°. Знайдіть А та В.

Задача 3. Дано: ΔАВС – прямокутний, В = 60°, ВН = 4 см. Знайти АН.

Задача 4. Дано: ΔАВС – прямокутний, АК – бісектриса САВ, АВР = 150°. Знайти  гострі кути ΔАКС.

Задача 5. Дано: ΔАВС – прямокутний, В = 30°, АС = 10 см, СК - медіана. Знайдіть СК.

Задача 6.  Відомо, що ΔАВК  і ΔАСК – прямокутні. Доведіть, що ΔАВК = ΔАСК, якщо ВАК = САК.

Задача 7. Дано: ΔАВС і ΔСКА – прямокутні. Гіпотенуза АВ = КС. Доведіть, що ΔАВС = ΔСКА.

ІV.  Підведення підсумків уроку:   дати відповіді на питання 1-5, с.124.

VІ. Домашнє завдання:  §15,  16, задачі  № 765, 767, 772.

Урок № 35

Тема уроку:    РОЗВ´ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ. САМОСТІЙНА РОБОТА №7

Мета уроку:  розв’язок задач на застосування ознак рівності прямокутних трикутників та їх властивостей.                                     Розвивати мислення, пам'ять , зв’язне мовлення, графічну культуру. Виховувати наполегливість,                                   відповідальність, самостійність.

Тип уроку:  практикум

Обладнання: ММК, креслярське приладдя, слайди.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. До уроку перевірити декілька зошитів з Д/з та оцінити їх.

2. Самоперевірка Д/з за допомогою слайдів.

3. Фронтальна робота з класом за  питаннями і завданнями для самоконтролю  та розв’язування задач                                      за готовими малюнками.

  1. ІІ.  Вдосконалення  та розвиток  практичних навичок

1. Самостійна робота проводиться у 4 варіантах, завдання додаються. Відповіді до завдань:

Варіант 1

Варіант 2

Варіант 3

Варіант 4

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • САВ: 40°,90°, 50°,
  • °, 90°,40°
  • °, 90°, 40°
  • °, 90°, 40°
  • САВ: 40°,90°, 50°,
  • °, 90°,40°
  • °, 90°, 40°
  • °, 90°, 40°
  • САВ: 90°, 50°, 40°
  • °, 90°,40°
  • °, 90°, 40°
  • °, 90°, 40°
  • САВ: 90°, 50°, 40°
  • °, 90°,40°
  • °, 90°, 40°
  • °, 90°, 40°
  • DFВ = ΔDАВ
  • DFВ = ΔDАВ
  • DFВ = ΔDАВ
  • DFВ = ΔDАВ

 

  • V. Підведення підсумків уроку:  зібрати зошити для перевірки С/р.

 

  1. . Домашнє завдання: §14 - 16, домашня С/р №4 ( с. 127).

Урок № 36

Тема уроку:    РОЗВ´ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета уроку:  розв’язок задач на застосування ознак рівності прямокутних  трикутників, теореми про суму кутів трикутника,             нерівності трикутника та рівнобедреного трикутника.  Розвивати мислення, пам'ять , зв’язне мовлення, графічну культуру.           Виховувати наполегливість, відповідальність, самостійність.

Тип уроку:  практикум

Обладнання: ММК, креслярське приладдя, слайди.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. До уроку зібрати зошити для перевірки домашньої С/р.

2.  На уроці з’ясувати незрозумілі моменти домашньої С/р та розібрати їх за допомогою слайдів.

3. Аналіз самостійної роботи, що учні виконували у класі на попередньому уроці.

  1. ІІ.  Вдосконалення  та розвиток  практичних навичок

1. Фронтальна робота з класом запитаннями і завданнями для самоконтролю на  с. 131.

2. Розв’язування типових задач, підготовка до контрольної роботи.

  • V. Підведення підсумків уроку:  питання 1-21, с131
  1. . Домашнє завдання: §14 - 16,   тестові завдання 4, с.129.

 

Урок № 31

Тема уроку:   КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 5

Мета уроку:  перевірити рівень знань та вмінь учнів з вивченої теми. Розвивати мислення, пам'ять ,                                             зв’язне мовлення, графічну культуру. Виховувати наполегливість, відповідальність, самостійність.

Тип уроку:  контролю знань та вмінь

Обладнання:  картки із завданнями

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Проведення контрольної роботи

Контрольна робота проводиться у 4 варіантах. Завдання додаються.

 Відповіді до завдань:

Варіант 1

1

2

3

Б

В

А

Варіант 2

1

2

3

В

Б

Б

Варіант 3

1

2

3

Б

В

А

Варіант 4

1

2

3

В

Б

Б

  1. . Підведення підсумків уроку: зібрати зошит для перевірки К/р.
  2. . Домашнє завдання: §13, 14,  повторити §9,10.
Категорія: 7 клас | Додав: Ольга_Миколаївна
Переглядів: 1039 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту

Неофіційний сайт Казанківського району!

Сайт Казанківської ЗОШ №1