Понеділок, 20.05.2024, 08:59
Вітаю Вас Гість | RSS

Математика в школі

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Коспекти уроків » 8 клас

Прямокутні трикутники
06.02.2015, 17:58

 

УРОК № 53

Тема уроку:     СИНУС,  КОСИНУС   І  ТАНГЕНС   ГОСТРОГО КУТА

Мета уроку: домогтися засвоєння учнями змісту означень синуса, косинуса і тангенса гострого кута прямокутного трикутника та їх властивостей, що випливають із теореми Піфагора.  Сформувати вміння відтворювати зміст означень та їх властивостей, а також знаходити значення тригонометричних функцій гострого кута за даними сторонами прямокутного трикутника. Розвивати логічне мислення та мовлення, пам'ять, аналітичні здібності. Виховувати наполегливість, старанність, відповідальність.

Тип уроку:  засвоєння нових знань

Обладнання:  конспект, таблиці.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Аналіз контрольної роботи

1. Вчитель проводить короткий аналіз контрольної роботи, вказує на типові помилки та показує шляхи їх подолання.

2. Розв’язування  аналогічних завдань та встановлення завдань для корекції знань вдома.

ІІІ. Засвоєння нових знань

1. За готовим малюнком назвати катети та гіпотенузу прямокутного трикутника  АВС ( С= 900), а також назвати катети протилежні і прилеглі до гострих кутів даного трикутника.

2. Клас ділиться на групи по 4 учні, кожна з яких одержує завдання:        « Для трикутників, зображених на малюнку, визначити відношення

  • Катета, прилеглого до кута А, до гіпотенузи;
  • Катета, протилежного до кута А, до гіпотенузи;
  • Катета, протилежного до кута А, до прилеглого катета

3. Порівняти відношення і зробити висновок: відповідні відношення одного кута рівні.

4. Ввести означення синуса, косинуса і тангенса гострого кута прямокутного трикутника.

5. Співвідношення  між сторонами та кутами прямокутного трикутника.

IV. Вироблення практичних навичок

  1. Усне виконання задач № 912, 915, 916.
  2. Колективне розв’язування задач № 918, 919, 920, 926, 927.

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1-3, с.192.

VI. Домашнє  завдання: п. 20, № 917, 922, 925.

 

УРОК № 54

Тема уроку:     РОЗВЯЗУВАННЯ   ЗАДАЧ.     САМОСТІЙНА РОБОТА № 16

Мета уроку: домогтися засвоєння учнями означень синуса, косинуса  і тангенса, їх використання у прямокутному трикутнику, перевірити рівень засвоєння знань та умінь. Розвивати логічне мислення та мовлення, пам'ять, аналітичні здібності. Виховувати наполегливість, старанність, відповідальність.

Тип уроку:  закріплення  знань та вмінь.

Обладнання:  конспект, таблиці.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Задачі Д/з перевіряються усно за малюнками, виконаними на дошці.
  2. Вибіркове опитування означень.

IІІ. Розвиток  практичних навичок

1. Усне виконання задач № 913, 914 за готовими малюнками.

2. Колективне розв’язування задач № 934, 938, 939.

3. Самостійна робота проводиться у двох варіантах. Завдання додаються. Відповіді до задач: ( тест 21)

 

1

2

3

4

5

Варіант 1

Г

А

В

18 см

0,7273

Варіант 2

В

Г

А

9, 75 см

1, 667

ІV. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1-3, с.192.

V. Домашнє  завдання:   п.20, № 932, 940.

УРОК № 55

Тема уроку:  ВЛАСТИВОСТІ  ТРИГОНОМЕТНИЧНИХ         ФУНКЦІЙ ГОСТРОГО КУТА

Мета уроку:   домогтися засвоєння учнями властивостей тригонометричних функцій гострого кута прямокутного трикутника, розглянути тригонометричні тотожності та сформувати вміння перетворювати тригонометричні вирази. Розвивати логічне мислення та мовлення, пам'ять, аналітичні здібності. Виховувати наполегливість, старанність, відповідальність.

Тип уроку:  засвоєння нових знань

Обладнання:  конспект, таблиці.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. 2 учні відтворюють на дошці розв’язки задач Д/з.
  2. Короткий аналіз самостійної роботи.
  3. Фронтальна робота з класом за готовими малюнками

ІІІ. Засвоєння нових знань

1.  Залежність зміни тригонометричних функцій кута від збільшення гострого  кута.

2. Таблиця значень тригонометричних функцій для кутів 00, 300, 450, 600, 900.

3. Обчислення тригонометричних функцій за допомогою калькулятора.

4. Співвідношення між тригонометричними функціями одного кута та їх використання .

IV. Вироблення практичних навичок

1. Усне виконання задач № 951, 952, 954, 973.

2. Колективне розв’язування задач № 956,    962,  963, 964, 987, 989, 990.

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1-6, с.202.

VI. Домашнє  завдання: п. 21, № 961, 965, 972.

 

УРОК № 56

Тема уроку:  ВЛАСТИВОСТІ  ТРИГОНОМЕТНИЧНИХ         ФУНКЦІЙ ГОСТРОГО КУТА

Мета уроку:  вдосконалення навичок використання властивостей тригонометричних функцій гострого кута прямокутного трикутника та тригонометричних тотожностей для перетворення  тригонометричних виразів. Розвивати логічне мислення та мовлення, пам'ять, аналітичні здібності. Виховувати наполегливість, старанність, відповідальність.

Тип уроку:  закріплення  знань та вмінь

Обладнання:  конспект, таблиці.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. 2 учні виконують на дошці № 965. Решта вправ Д/з перевіряється усно.

2. Тестова перевірка засвоєння матеріалу ( тест 22). Ключ до тестів:

 

1

2

3

4

5

Варіант 1

В

В

А

1

12см

Варіант 2

Б

Б

Г

0

6 см

IІІ. Розвиток  практичних навичок

1. Колективне розв’язування задач № 965, 968, 969, 977, 980.

ІV. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1-6, с.202.

V. Домашнє  завдання:   п.21,  № 970, 979,  981.

УРОК № 57

Тема уроку:  РОЗВЯЗУВАННЯ       ЗАДАЧ.  САМОСТІЙНА РОБОТА № 17

Мета уроку:   вдосконалення навиків використання властивостей тригонометричних функцій гострого кута прямокутного трикутника та тригонометричні тотожності, вдосконалити вміння перетворювати тригонометричні вирази. Розвивати логічне мислення та мовлення, пам'ять, аналітичні здібності. Виховувати наполегливість, старанність, відповідальність.

Тип уроку:  закріплення знань та вмінь

Обладнання:  конспект, таблиці.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. 3 учні на дошці відтворюють розв’язки задач Д/з.

2. Фронтальна робота з класом за готовими малюнками ( урок 55) та опитування значень тригонометричних функцій.

IІІ. Розвиток  практичних навичок

  1. Колективне розв’язування задач № 971, 991.

2. Самостійна робота № 16 проводиться у двох варіантах. Завдання додаються. Відповіді до завдань:

 

1

2

3

4

5

Варіант 1

А

Г

А

0,8

600

Варіант 2

В

В

Б

0,8

300

ІV. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1-6, с.202.

V. Домашнє  завдання:   п.21, № 983, 986, 976.

 

УРОК № 58

Тема уроку:  РОЗВЯЗУВАННЯ  ПРЯМОКУТНИХ ТРИКУТНИКІВ

Мета уроку:   працювати над засвоєнням учнями поняття                 « розв’язати трикутник» та схем розв’язання основних чотирьох задач на знаходження невідомих сторін та кутів прямокутного трикутника. Сформувати вміння відтворювати зміст вивчених схем, а також застосовувати їх для розв’язування прямокутних трикутників. Розвивати логічне мислення та мовлення, пам'ять, аналітичні здібності. Виховувати наполегливість, старанність, відповідальність.

Тип уроку:  засвоєння нових знань

Обладнання:  конспект, таблиці.

 

                                       ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. № 976 один учень виконує на дошці, № 983,986 – перевіряються усно.

2. Короткий аналіз самостійної роботи. Повідомлення результатів.

ІІІ. Засвоєння нових знань

  1. Що означає розв’язати трикутник ?
  2. Основні типи задач на розв’язування  прямокутних трикутників.

Приклади розв’язування задач. Розглянути задачі розв’язані у підручнику.

IV. Вироблення практичних навичок

  1. Колективне розв’язування задач № 1000 (1), 1001(1), 1002(1), 1003 (1)

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1-5, с.211.

VI. Домашнє  завдання:  п. 22, №1001(2), 1004.

УРОК № 59

Тема уроку:  РОЗВЯЗУВАННЯ  ПРЯМОКУТНИХ ТРИКУТНИКІВ

Мета уроку:   працювати над засвоєнням учнями поняття                 « розв’язати трикутник» та схем розв’язання основних чотирьох задач на знаходження невідомих сторін та кутів прямокутного трикутника. Сформувати вміння відтворювати зміст вивчених схем, а також застосовувати їх для розв’язування прямокутних трикутників. Розвивати логічне мислення та мовлення, пам'ять, аналітичні здібності. Виховувати наполегливість, старанність, відповідальність.

Тип уроку:  закріплення знань  та вмінь

Обладнання:  конспект, таблиці.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. 2 учні виконують на дошці задачі Д/з.

2. Фронтальна робота з класом за контрольними питаннями та розв’язування задач за готовими малюнками:                                          

IІІ. Розвиток  практичних навичок

1. Колективне розв’язування задач № 1005, 1006, 1007, 1009.

2. Самостійне розв’язування задач № 1000 б, 1002 б, 1003 б.

ІV. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1-5, с. 211.

V. Домашнє  завдання:  п. 22,  №1008, 1011.

УРОК № 60

Тема уроку:   РОЗВЯЗУВАННЯ       ЗАДАЧ.  САМОСТІЙНА РОБОТА № 18

Мета уроку:   працювати над засвоєнням учнями поняття                 « розв’язати трикутник» та схем розв’язання основних чотирьох задач на знаходження невідомих сторін та кутів прямокутного трикутника. Сформувати вміння відтворювати зміст вивчених схем, а також застосовувати їх для розв’язування прямокутних трикутників. Розвивати логічне мислення та мовлення, пам'ять, аналітичні здібності. Виховувати наполегливість, старанність, відповідальність.

Тип уроку:  закріплення та контролю навичок

Обладнання:  конспект, таблиці.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Д/з перевіряється вибірково до уроку.
  2. Фронтальна робота з класом за готовими малюнками:

IІІ. Розвиток  практичних навичок

  1. Колективне розв’язування задач № 1024, 1025, 1026.

2. Самостійна робота проводиться у двох варіантах. Завдання додаються. Відповіді до завдань:

 

1

2

3

4

5

Варіант 1

 

 

 

 

 

Варіант 2

 

 

 

 

 

 

ІV. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1-5, с. 211.

V. Домашнє  завдання:  п. 22,  №  1027, 1029.

 

УРОК № 61

Тема уроку:   ЗАСТОСУВАННЯ   ТРИГОНОМЕТРИЧНИХ  ФУНКЦІЙ

Мета уроку:   працювати над засвоєнням учнями вмінь застосовувати набуті знання для розв’язування прикладних задач різного змісту. Розвивати логічне мислення та мовлення, пам'ять, аналітичні здібності. Виховувати наполегливість, старанність, відповідальність.

Тип уроку:  засвоєння нових знань

Обладнання:  конспект, таблиці.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. До уроку перевіряється виконання Д/з та оцінюється декілька робіт.

2. Короткий аналіз самостійної роботи, розв’язування аналогічних завдань для корекції знань.

ІІІ. Засвоєння нових знань

1. Використання тригонометричних функцій для обчислення площ. теореми 36 та 37.

2. Поняття прикладної задачі та її математичної моделі.

3. Розв’язування задач рубрики « Виконаємо разом».

 IV. Вироблення практичних навичок

1. Усне виконання задач № 1036, 1037, 1040 – за попередньо виконаними малюнками.

2. Колективне розв’язування задач № 1043, 1045, 1047, 1049.

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1-5, с. 218.

VІ. Домашнє  завдання:  п. 23,  № 1044, 1046.

 

УРОК № 62

Тема уроку:   ЗАСТОСУВАННЯ   ТРИГОНОМЕТРИЧНИХ  ФУНКЦІЙ

Мета уроку:   працювати над засвоєнням учнями вмінь застосовувати набуті знання для розв’язування прикладних задач різного змісту. Розвивати логічне мислення та мовлення, пам'ять, аналітичні здібності. Виховувати наполегливість, старанність, відповідальність.

Тип уроку:  закріплення  знань та вмінь

Обладнання:  конспект, таблиці.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. 2 учні відтворюють на дошці розв’язки задач Д/з.
  2. Обчислити площі фігур за готовими малюнками:

IІІ. Розвиток  практичних навичок

  1. Розв’язування задач прикладного змісту № 1052, 1054 – 1057, 1059.

ІV. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1-5, с. 218.

V. Домашнє  завдання:  п. 23,  № 1053, 1058.

УРОК № 63

Тема уроку:   РОЗВ’ЯЗУВАННЯ       ЗАДАЧ. 

Мета уроку:  закріпити вміння  застосовувати вивчені теми  для розв’язування задач.  Підготовка до контрольної роботи. Розвивати логічне мислення та мовлення, пам'ять, аналітичні здібності. Виховувати наполегливість, старанність, відповідальність.

Тип уроку:  закріплення вмінь та навичок

Обладнання:  конспект, таблиці.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. 2 учні відтворюють на дошці розв’язки задач Д/з.
  2. Обчислити площі фігур за готовими малюнками:

IІІ. Розвиток  практичних навичок

Колективне розв’язування типових задач, с.226.

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1-5, с. 218.

VІ. Домашнє  завдання:  п. 20 - 23,  завдання в тестовій формі, с. 225.

Ключ до тестів:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

А

В

Б

Б

А

В

Б

В

Б

Б

 

УРОК № 64

Тема уроку:   КОНТРОЛЬНА   РОБОТА  № 7

Мета уроку:   перевірити рівень знань та вмінь учнів з вивченої теми. Довести результати до відома учнів та їх батьків. Розвивати логічне мислення та мовлення, пам'ять, аналітичні здібності. Виховувати наполегливість, старанність, відповідальність.

Тип уроку:   контролю знань та вмінь

Обладнання:  картки із завданнями.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Проведення контрольної роботи

Контрольна робота проводиться в 4 варіантах. Завдання додаються. відповіді до завдань:

ІІІ. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1-5,

ІV. Домашнє  завдання:  п. 20 - 23,  завдання в тестовій формі, с. 225.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: 8 клас | Додав: Ольга_Миколаївна
Переглядів: 1581 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту

Неофіційний сайт Казанківського району!

Сайт Казанківської ЗОШ №1