Понеділок, 20.05.2024, 09:25
Вітаю Вас Гість | RSS

Математика в школі

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Коспекти уроків » 8 клас

Теорема Піфагора
06.02.2015, 18:25

УРОК № 36

Тема уроку:        ТЕОРЕМА   ПІФАГОРА

Мета уроку: сформувати в учнів розуміння змісту теореми Піфагора та її доведення. Формувати вміння відтворювати зміст теореми Піфагора, застосовувати її формулювання  для розв’язування задач на знаходження невідомих сторін прямокутного трикутника. Розвивати логічне мислення та мовлення, пам'ять, аналітичні здібності. Виховувати наполегливість, старанність, відповідальність.

Тип уроку:  засвоєння нових знань

Обладнання:  конспект, таблиці.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Повторити означення та назви елементів прямокутного трикутника.
  2. З’ясувати  інші, вивчені у 8 класі, відношення у прямокутному трикутнику.

ІІІ. Засвоєння нових знань

  1. Теорема Піфагора, її формулювання ш доведення.
  2. Приклади використання теореми для обчислення гіпотенузи та катетів прямокутного трикутника.
  3. Формування первинних умінь. Визначити, за готовими малюнками, для яких трикутників виконується теорема Піфагора ?

IV. Вироблення практичних навичок

  1. Усне виконання задач № 564, 565.
  2. Виконання графічної задачі: накресліть прямокутний трикутник із катетами 3 см і 4 см. Виміряйте його гіпотенузу та перевірне за теоремою Піфагора.
  3. Колективне розв’язування задач № 571, 572, 574.

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 3, 5, 6, с.119.

VI. Домашнє  завдання: п.13,  № 570, 573, 575.

 

УРОК № 37

Тема уроку:        ТЕОРЕМА, ОБЕРНЕНА ДО ТЕОРЕМИ  ПІФАГОРА

Мета уроку: домогтися свідомого  розуміння учнями змісту теореми Піфагора та її доведення, сформувати поняття єгипетського трикутника та піфагорової трійки чисел, піфагорових трикутників. Формувати вміння відтворювати зміст вивченої теореми, застосовувати її формулювання  для розв’язування задач на доведення. Розвивати логічне мислення та мовлення, пам'ять, аналітичні здібності. Виховувати наполегливість, старанність, відповідальність.

Тип уроку:  засвоєння нових знань

Обладнання:  конспект, таблиці.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Усно звіряються відповіді до задач Д/з.
  2. Математичний диктант
  • Знайдіть гіпотенузу прямокутного трикутника, якщо його катети дорівнюють 5 м і 12 м.
  • Сформулюйте теорему Піфагора.
  • Накресліть прямокутний трикутник  MSK  ( ) та закінчить рівність за теоремою Піфагора для його сторін  MS 2 +…
  • Знайдіть катет прямокутного трикутника, якщо його інший катет 6 см, а гіпотенуза – 10 см.
  • У прямокутному трикутнику навпроти кута у 300 лежить катет довжиною 7 см. Яку довжину має гіпотенуза трикутника ?
  • Сторони прямокутника 3 м  та 4 м.  Яку довжину має його діагональ ?
  1. Розв’язування задач за готовими малюнками  та № 569

ІІІ. Засвоєння нових знань

1. Теорема, обернена до теореми Піфагора: формулювання та доведення.

2. Єгипетський трикутник.

3. Піфагорові трійки чисел, Піфагорові трикутники ( 3, 4, 5;  5, 12, 13;  6, 8, 10;  8, 15, 17)

IV. Вироблення практичних навичок

1. Усне виконання задач № 568, 569.

2. Колективне виконання задач №  578, 579, 580.

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 –  6, с.119.

VI. Домашнє  завдання: п.13,  №  577,  585.

 

УРОК № 38

Тема уроку:        ЗАСТОСУВАННЯ ТЕОРЕМИ  ПІФАГОРА ДО            РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета уроку: вдосконалення навиків учнів  у розумінні змісту теореми Піфагора. Формувати вміння  застосовувати її  для розв’язування задач на знаходження невідомих сторін прямокутного трикутника. Розвивати логічне мислення та мовлення, пам'ять, аналітичні здібності. Виховувати наполегливість, старанність, відповідальність.

Тип уроку:   застосування знань, умінь та навичок

Обладнання:  конспект, таблиці.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Два учні біля дошки виконують задачі Д/з.

2. Решта учнів класу виконує

                                   Математичний диктант

  1. Закінчіть речення: «Якщо квадрат сторони трикутника дорівнює сумі квадратів двох його інших сторін, то…»
  2. У  ST2 + TO2 = SO2. Який кут найбільший та яка його градусна міра ?
  3.  Визначте, чи є в трикутнику прямий кут,  якщо його сторони 40 см, 41 см та 9 см.
  4.  Відомо, що довжини сторін паралелограма 5 см та 12 см, а одна з його діагоналей 13 см. Що можна сказати про цей паралелограм ?
  5.  Трикутник з якими сторонами називають єгипетським ?
  6. Запишіть, хоча б одну,  Піфагорову трійку чисел.

Відповіді:  1) …трикутник прямокутний. 2) <T = 900.  3) Так. 4) Він прямокутник.  5) 3, 4, 5.  6)  5, 12, 13; 6, 8, 10; 8, 15, 17.

ІІІ. Вдосконалення практичних навиків

1. Колективне розв’язування задач  на застосування теореми Піфагора у:

  • Рівнобедреному трикутнику № 587(а, г)
  • Трапеції № 588,  606
  • Колі № 590, 606.

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 –  6, с.119.

VI. Домашнє  завдання: п.13,  №  589, 605.

 

УРОК № 39

Тема уроку:   РОЗВЯЗУВАННЯ    ЗАДАЧ.     САМОСТІЙНА РОБОТА

Мета уроку: вдосконалення навиків учнів  у розумінні змісту теореми Піфагора. Формувати вміння  застосовувати її  для розв’язування задач на знаходження невідомих сторін прямокутного трикутника. Розвивати логічне мислення та мовлення, пам'ять, аналітичні здібності. Виховувати наполегливість, старанність, відповідальність.

Тип уроку:   застосування знань, умінь та навичок

Обладнання:  конспект, таблиці.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. До уроку вчитель перевіряє декілька зошитів з домашнім завданням і оцінює їх.

2. Фронтальна робота з класом за питаннями:

  • Сформулюйте ознаки подібності прямокутних трикутників
  • Сформулюйте теорему Піфагора
  • Сформулюйте теорему, обернену до теореми Піфагора
  • Як знайти гіпотенузу прямокутного трикутника, якщо відомі його катети ?
  • Як знайти катет прямокутного трикутника, якщо відомі його другий катет і гіпотенуза ?
  • Який катет лежить у прямокутному трикутнику навпроти кута у 300 ?
  • Чому дорівнює радіус кола, описаного навколо прямокутного трикутника ?

ІІІ. Вдосконалення практичних навиків

1. Розв’язування задач прикладного змісту № 591, 592, 593.

  1. Самостійна робота (15 хв). Завдання додаються. Відповіді до завдань:

 

1

2

3

4

5

Варіант 1

В

А

Б

17 см

42 см

Варіант 2

В

А

Г

62 см

60 см

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 –  6, с.119.

VI. Домашнє  завдання: п.13,  №  594, 615.

 

УРОК № 40

Тема уроку:        ПЕРПЕНДИКУЛЯР   І     ПОХИЛА

Мета уроку: сформувати в учнів свідоме розуміння змісту понять похилої до прямої, проекції похилої на пряму, а також властивостей перпендикуляра, похилих та їх проекцій. Розвивати логічне мислення та мовлення, пам'ять, аналітичні здібності. Виховувати наполегливість, старанність, відповідальність.

Тип уроку:   засвоєння нових знань

Обладнання:  конспект, таблиці.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. 2 учні відтворюють на дошці задачі зД/з.

2.  Вчитель проводить аналіз самостійної роботи, пояснює задачі, при виконанні яких були допущені помилки.

ІІІ. Засвоєння нових знань

1. Похила, проведена з точки до прямої; основа перпендикуляра та основа похилої; проекція похилої на пряму.

2. Властивості перпендикуляра, похилих та їх проекцій.

 

IV. Вироблення практичних навичок

1. Усне виконання задач № 629, 630, 631. Малюнки на демонстраційних картках.

2. Колективне розв’язування задач № 632, № 1 та 2 з рубрики «Виконаємо разом»,  № 642.

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 5, с.129.

VI. Домашнє  завдання: п.13,  №  633, 643.

 

УРОК № 41

Тема уроку:        РОЗВЯЗУВАННЯ    ЗАДАЧ

Мета уроку:  підготовка до контрольної роботи. Вдосконалення навиків  застосовування теореми Піфагора та похилої до прямої, проекції похилої на пряму, а також властивостей перпендикуляра, похилих та їх проекцій для розв’язування задач. Розвивати логічне мислення та мовлення, пам'ять, аналітичні здібності. Виховувати наполегливість, старанність, відповідальність.

Тип уроку:   застосування знань, умінь та навичок

Обладнання:  конспект, таблиці.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Д/з перевіряється до уроку. Вчитель перевіряє декілька зошитів та оцінює їх.

2. Фронтальна робота з класом. Усне розв’язування задач за готовими малюнками ( з попередніх уроків).

ІІІ. Вдосконалення практичних навиків

1. Колективне розв’язування задач:

  • Знайдіть сторону ромба, якщо його діагоналі дорівнюють 16 см та 12 см.
  • Знайдіть висоту рівнобічної трапеції,  основи якої дорівнюють 7 см та 17 см, а бічна сторона 13 см.
  • Знайдіть більшу  бічну  сторону прямокутної трапеції, основи якої дорівнюють 9 см  і 14 см, а висота  12 см.

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 –  6, с.129.

VI. Домашнє  завдання: п.13, 14, Типові задачі №1, 2, 6, 10.

 

 

УРОК № 42

Тема уроку:        КОНТРОЛЬНА  РОБОТА № 5

Мета уроку: перевірити рівень засвоєння учнями змісту основних понять теми та якість сформованих умінь із застосуванням набутих знань. Розвивати логічне мислення та мовлення, пам'ять, аналітичні здібності. Виховувати наполегливість, старанність, відповідальність.

Тип уроку:   контроль знань та вмінь

Обладнання:  картки із завданнями.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Проведення контрольної роботи

Кожен учень отримує картку із завданням і працює над ним протягом уроку. Завдання додаються. Відповіді до завдань :

V. Підведення підсумків уроку:  зібрати зошити для перевірки К/р.

VI. Домашнє  завдання: повторити «Чотирикутни

Категорія: 8 клас | Додав: Ольга_Миколаївна
Переглядів: 3314 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту

Неофіційний сайт Казанківського району!

Сайт Казанківської ЗОШ №1