Математична вікторина для 8 класу:
ГЕОМЕТРИЧНА ФІЄРІЯ
Мета: розвивати логічне мислення учнів, вміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, розвивати інтерес до математики; формувати навички як індивідуальної діяльності так і роботи в команді.
Організація: у вікторині беруть участь дві команди по 5 чоловік у кожній, двоє ведучих та члени журі. Вікторина складається з восьми блоків, кожен з яких закінчується музичною паузою. Завдання команди – швидко відгадати назву пісні, що дає їй додаткові 2 бали.
Ведучий 1: І сувора, й солов’їна
Геометрія країна.
Праця тут іде завзята,
Вмій лиш спритно рахувати.
Ведучий 2: Наук на світі є багато,
Їх навіть важко полічити,
Та нам їх треба добре знати,
Щоб Всесвітом заволодіти.
Ведучий 1: Дорогі друзі, розпочинаємо нашу вікторину.
Ведучий 2: У грі беруть участь команди _ « Люди – Х» та «Кут і бісектриси»
Пропонуємо капітанам представити свої команди.
( капітани представляють свої команди)
Ведучий 1: Оголошую початок гри. У першому раунді командам пропонується 6 питань. Відповідає команда, яка першою подасть звуковий сигнал .
Ведучий 2: За кожну правильну відповідь команда отримує один бал.
Блок 1. Запитання - відповідь
- У якого чотирикутника діагоналі точкою перетину діляться навпіл ? (у паралелограма)
- Назвіть паралелограм, у якого всі кути прямі. (прямокутник)
- Назвіть паралелограм, у якого діагоналі є бісектрисами кутів. (ромб)
- Назвіть паралелограм, у якого діагоналі рівні. (прямокутник)
- У якому прямокутнику діагоналі перетинаються під прямим кутом (квадрат)
- Назвіть чотирикутник, у якого тільки дві сторони паралельні.
Ведучий 1: Підведемо підсумки блоку. Команда І дала правильних відповідей __________ і заробила _______ бал.
Ведучий 2: А зараз наша музична пауза. Додаткові 2 бали отримує команда, яка першою назве пісню.
(звучить мелодія пісні «Вчителька» гурту «Тік».)
Ведучий 1: Додаткові 2 бали отримує команда __________________ Загальний рахунок після першого конкурсу ______________________________________________________________________
Ведучий 2: Другий блок складається з двох частин. Перша частина містить два вислови. Завдання кожної команди – пояснити їх значення.
Блок 2. І частина. Поясни вислів.
- Хто знання має, той мур зламає.
- Наука в ліс не веде, а з лісу виводить.
Ведучий 1: Переходимо до ІІ частини цього блоку. Кожен учасник повинен перекласти твердження з російської мови на українську. Правильна відповідь додає команді 1 бал.
ІІ частина.
- Противоположные углы параллелограмма равны.
- Противоположные стороны параллелограмма равны.
- Центральным углом в окружности называется угол, вершина которого является центром окружности.
- Средней линией треугольника называется отрезок, соединяющий середины двух его сторон.
- Средняя линия трапеции параллельна её основаниям и равна их полусумме.
Завдання для ІІ команди
- У равнобедренной трапеции углы при основании равны.
- Средняя линия треугольника параллельна одной из его сторон и равна её половине.
- Если все стороны параллелограмма равны, то этот параллелограмм – ромб.
- Средней линией трапеции называется отрезок, соединяющий середины боковых сторон трапеции.
- Вписанным называется угол, вершина которого лежит на окружности, а стороны пересекают эту окружность.
Ведучий 2: А зараз музична пауза. Розігруємо додаткові 2 бали ____________________________________________________________________
Ведучий 1: Додаткові 2 бали отримує команда …………………….
Загальний рахунок після двох конкурсів _________________________________
Ведучий 2: Переходимо до третього блоку вікторини. Кожна команда підготувала повідомлення про визначного математика, завдання суперників – відгадати про кого йдеться. За правильну відповідь команда одержить 5 балів.
Блок 3. Визначні математики
І Команда
- Йдеться про одного з перших математиків, який жив у VІ столітті до н. е. в Стародавній Греції. В молодості він багато подорожував, відвідав Єгипет і Вавилон. Саме він відкрив властивості кутів рівнобедреного трикутника, встановив, що діаметр кола ділить його на дві рівні частини, є автором відомої теореми.
- Давньогрецький це учений
І державний був діяч,
Геометрії сподвижник
І землі вимірювач.
Піраміди є в Єгипті,
Тінь від них він виміряв
І тоді найпершим
Висоту їх визначав.
( Фалес Мілетський)
- Йдеться про вченого, книги якого мали тираж трохи менший, ніж, Біблія. Довгий час його праці були майже єдиним шкільним посібником з математики. Саме він мав сміливість відповісти цареві: «У математиці немає царського шляху».
- Знамениту аксіому
Всі читали ми не раз.
Аксіоматичну мову
Він придумав для всіх нас.
Є 13 книг у нього,
Їх «Начала» він назвав,
Там він ясно і доступно
Геометрію подав.
Витонченість давньогрецька…
Знаємо ми всі здавна,
Як знайти за алгоритмом
НСД та НСК.
(Евклід)
Ведучий 1: Команди молодці ! Кожна команда отримує по ____б.
Ведучий 2: Розігруємо додаткові бали. Зараз – музична вікторина. Кожна правильна відповідь - 1 бал.
Звучить музика
Ведучий 1: Команди одержують такі додаткові бали :
І команда__________________, ІІ команда _______________________
Загальний рахунок після трьох конкурсів ______________________________________________________________________
Ведучий 2: Переходимо до четвертого блоку вікторини. Кожному гравцю команди буде поставлено одне питання, на яке він повинен відповісти «вірю» або «не вірю». Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
Блок 4. Вірю чи не вірю
Запитання для І команди
- Чи вірите ви, що стусло застосовують для розпилювання дерева під потрібним кутом ? (так)
- Чи вірите ви, що існує паралелограм кути якого дорівнюють 1200, 1200, 600 і 800 ? (ні)
- Чи вірите ви, що прямокутник може мати діагоналі 25 см і 25 см ? (так)
- Чи вірите ви, що якщо периметр трикутника 60 см, то периметр трикутника, утвореного його середніми лініями, дорівнює 30 см ? (так)
- Чи вірите ви, що середня лінія трапеції з основами 12 см і 18 см дорівнює 30 см ? (ні)
Запитання для ІІ команди
- Чи вірите ви, що астролябія – прилад для вимірювання кутів ? (вірю)
- Чи вірите ви, що діагональ ромба ділить кут у 1200 на два кути по 600 ? ( так)
- Чи вірите ви, що кути паралелограма, прилеглі до однієї сторони, можуть дорівнювати 1200 і 500 ? (ні)
- Чи вірите ви, що діагоналі ромба паралельні ? (ні)
- Чи вірите ви, що якщо вписаний кут дорівнює 600, то відповідний йому центральний кут – 1200 ? (так)
Ведучий 1: Підведемо підсумки конкурсу . І команда дала ___ правильні відповіді і отримує __________бали, ІІ команда дала __ правильні відповіді і отримала ______________ б.
Ведучий 2: Загальний рахунок після чотирьох конкурсів ____________________________________________________________________
Ведучий 1: Переходимо до 5 блоку: Складанки. Кожна команда отримує літери, з яких необхідно за 90 секунд скласти слова, що є відповідями на питання, задані суперниками.
Запитання І команди:
- Скорочена назва 1 кілограма. (кіло)
- Геометричне тіло, форму якого мають мильні бульбашки, м’ячі та інші предмети. ( куля)
- Пора найдовших канікул. (літо)
- Те, що тримає корабель на місці. (якір)
- Майданчик для гри в теніс. (корт)
- Загальна назва фізичного чи геометричного предмета. (тіло)
- Дуже близьке оточення точки. (окіл)
Завдання для ІІ команди:
- Величина, що вимірюється в літрах, см3, м3, мм3. (об’єм)
- Паралелограм з рівними сторонами. (ромб)
- Не ціле число. (дріб)
- Одиниця для вимірювання чого-небудь. (міра)
- Те, що робить нашестя. (орда)
- Мілке місце на річці для переходу. (брід)
- Хімічний елемент Вr. (бром)
Ведучий 2: Підведемо підсумки конкурсу . І команда дала ___ правильні відповіді і отримує __________бали, ІІ команда дала __ правильні відповіді і отримала ______________ б.
Ведучий 1: Загальний рахунок після п’ятого конкурсу _____________________________________________________________________
Ведучий 2: Ось ми дійшли до шостого конкурсу. Запрошуємо до участі капітанів. Кожен з вас отримає картку з зображеним на ній математичним приладом. Не називаючи його капітани пояснюють членам своєї команди про що йде мова, а гравці – відгадують.
Ведучий 1: На це кожній команді відводиться 30 секунд. Чим швидше команда відгадає слово, тим більше балів отримає. Максимальна кількість балів – 6.
Варіанти слів для команд: циркуль, транспортир, косинець, люмограф, лінійка, олівець , ручка, натирачка, калькулятор, коректор, степлер, лекало.
Ведучий 1: Підведемо підсумки конкурсу . І команда дала ___ правильні відповіді і отримує __________бали, ІІ команда дала __ правильні відповіді і отримала ______________ б.
Ведучий 2: Загальний рахунок після шостого конкурсу ______________________________________________________________________
Ведучий 1: Прошу уваги. Розігруємо додаткові бали. Зараз на екран будуть проектуватись кадри із відомих казок, в назві яких є число. Відповідає команда, яка першою подасть звуковий сигнал. Неправильна відповідь дарує 1 бал команді суперників. Вірна відповідь – 1 бал.
Демонстрація слайдів
Ведучий 2: Підведемо підсумки конкурсу . І команда дала ___ правильні відповіді і отримує __________бали, ІІ команда дала __ правильні відповіді і отримала ______________ б.
Ведучий 1: Загальний рахунок після сьомого конкурсу ______________________________________________________________________
Ведучий 2: І, нарешті, останній 8 блок. Команди «замовлятимуть» бали. Їх найбільша кількість - 50. У разі неправильної відповіді замовлені бали переходять до команди – суперниці.
Ведучий 1: Розпочинає цей блок команда, що має меншу кількість балів.
Ведучий 2: На поставлене питання суперники називають більше чи менше число проти названого.
Блок 6. Запитання
- Яка площа Миколаївської області в кілометрах квадратних ? (24 600км2)
- Яка площа України в кілометрах квадратних ?
- Скільки математиків одержали Нобелівську премію ? (жодний)
Ведучий 1: Підведемо підсумки конкурсу . І команда дала ___ правильні відповіді і отримує __________бали, ІІ команда дала __ правильні відповіді і отримала ______________ б.
Ведучий 2: Загальний рахунок після першого конкурсу _____________________________________________________________________
Ведучий 1: Вікторина « Геометрична феєрія» закінчилася.
Ведучий 2: Вітаємо переможців!
Оголошення результатів та нагородження переможців.
|