Урок № 24
Тема уроку: ВЗАЄМНЕ РОЗМІЩЕННЯ ДВОХ ПЛОЩИН У ПРОСТОРІ
Мета уроку: сформувати уявлення про взаємне розміщення двох площин у просторі, ввести поняття площин, що перетинаються, навчити учнів зображувати ці площини. Розвивати просторову уяву, графічну культуру пам'ять, мислення, зв’язне мовлення. Виховувати відповідальність, спостережливість, наполегливість.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальна робота з класом. Дати відповіді на питання :
- Що можна сказати про дві площини, які мають одну спільну точку?
- Скільки площин визначають у просторі три точки, що не лежать на одній прямій ?
- Які ви знаєте способи задання площини у просторі ?
ІІІ. Засвоєння нових знань та вмінь
- Випадки взаємного розміщення площин у просторі.
- Площини, що перетинаються. Їх позначення та зображення.
- Властивість площин, що перетинаються та наслідок з неї.
- Означення паралельних площин.
ІV. Вироблення практичних навичок
1. Усне виконання задач № 217, 221.
2. Колективне розв’язування задач № 220, 244, 245.
V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 4, с.77.
VІ. Домашнє завдання: §6, п.1, № 222, 243.
Урок № 25
Тема уроку: ВЗАЄМНЕ РОЗМІЩЕННЯ ДВОХ ПЛОЩИН У ПРОСТОРІ
Мета уроку: розширити уявлення про взаємне розміщення двох площин у просторі, ввести поняття паралельних площин, навчити учнів зображувати ці площини. Розвивати просторову уяву, графічну культуру пам'ять, мислення, зв’язне мовлення. Виховувати відповідальність, спостережливість, наполегливість.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. До уроку перевірити декілька зошитів з домашнім завданням та оцінити їх.
2. За готовими малюнками на уроці учні коротко пояснюють задачі Д\З.
3. Фронтальна робота з класом за питаннями 1 – 4 ( с. 77).
ІІІ. Засвоєння нових знань та вмінь
- Випадки взаємного розміщення площин у просторі.
- Паралельні площини. Їх позначення та зображення.
- Ознака паралельності площин.
- Основна властивість паралельних площин.
ІV. Вироблення практичних навичок
1. Усне виконання задач № 218, 224, 225, 226, 227.
2. Колективне розв’язування задач № 234, 238.
V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 6, с.77.
VІ. Домашнє завдання: §6, № 229, 237.
Урок № 26
Тема уроку: ОЗНАКА ПАРАЛЕЛЬНОСТІ ПЛОЩИН
Мета уроку: сприяти засвоєнню учнями ознаки паралельності площин та її використання при розв’язуванні задач. Розвивати просторову уяву, графічну культуру пам'ять, мислення, зв’язне мовлення. Виховувати відповідальність, спостережливість, наполегливість.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Два учні на дошці пояснюють задачі Д\з.
2. Фронтальна робота з класом за питаннями 1 – 6, с. 77.
ІІІ. Вироблення практичних навичок
1. Усне виконання задач № 229, 230, 221, 239.
2. Колективне розв’язування задач № 231, 232, 247.
ІV. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 6, с.77.
V. Домашнє завдання: §6, № 233, 251.
Урок № 27
Тема уроку: ОЗНАКА ПАРАЛЕЛЬНОСТІ ПЛОЩИН
Мета уроку: розвивати навики використання учнями ознаки паралельності площин при розв’язуванні задач. Розвивати просторову уяву, графічну культуру пам'ять, мислення, зв’язне мовлення. Виховувати відповідальність, спостережливість, наполегливість.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Два учні на дошці пояснюють задачі Д\з.
2. Фронтальна робота з класом за питаннями 1 – 6, с. 77.
ІІІ. Вироблення практичних навичок
1. Фронтальна робота з класом за питаннями:
- У просторі α׀׀β. Скільки у площині α можна провести прямих, які паралельні площині β ?; перетинають площину β ?
- Площини α і β перетинаються. Скільки у площині α існує прямих, які перетинають площину β ?; паралельні β ?
- За малюнком вкажіть:
- площину паралельну (МКР) , якщо АВС – правильний трикутник, М, К , Р - середини її бічних ребер.
- лінії перетину площин (АВС) та (АDС); (СDВ) та (АDВ) .
- площини, що мають спільну точку А.
2. Колективне розв’язування задач
Задача 1.
Площини α і β перетинаються по прямій m. Пряма а паралельна як площині α, так і площині β. Доведіть, що а ׀׀m.
Задача 2.
Через точку поза даною площиною провести площину паралельну даній.
3. Самостійна робота. Робота проводиться у двох варіантах у формі тестів. Завдання додаються.
ІV. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 6, с.77.
V. Домашнє завдання: §6, № 245, 246.
Урок № 28
Тема уроку: ВЛАСТИВОСТІ ПАРАЛЕЛЬНИХ ПЛОЩИН
Мета уроку: сприяти засвоєнню учнями властивостей паралельних площин, розглянути випадки їх використання при розв’язуванні задач. Розвивати просторову уяву, графічну культуру пам'ять, мислення, зв’язне мовлення. Виховувати відповідальність, спостережливість, наполегливість.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Два учні на дошці пояснюють задачі Д\з за попередньо підготовленими малюнками.
2. Фронтальна робота з класом за питаннями 1 – 6, с. 77.
ІІІ. Засвоєння нових знань та вмінь
- Повторити основну властивість паралельних площин у просторі.
- Ввести поняття січної площини. Теорема про паралельні площини та січну площину.
- Задача про січну лощину та призму.
- Теорема про рівність кутів між прямими, що перетинаються та наслідки з неї.
ІV. Вироблення практичних навичок
1. Усне виконання задач №256, 258, 260.
2. Колективне розв’язування задач № 270, 274, 280(опорні задачі).
V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 6, с. 84
VІ. Домашнє завдання: §7, № 261, 263.
Урок № 29
Тема уроку: ВЛАСТИВОСТІ ПАРАЛЕЛЬНИХ ПЛОЩИН
Мета уроку: сприяти засвоєнню учнями властивостей паралельних площин, розглянути випадки їх використання при розв’язуванні задач. Розвивати просторову уяву, графічну культуру пам'ять, мислення, зв’язне мовлення. Виховувати відповідальність, спостережливість, наполегливість.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Два учні на дошці пояснюють задачі Д\з за попередньо підготовленими малюнками.
2. Фронтальна робота з класом за питаннями 1 – 6, с. 84.
ІІІ. Вироблення практичних навичок
1. Колективне розв’язування задач № 276, 277(1), 278(1), 279 (1), 284.
ІV. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 6, с.84.
V. Домашнє завдання: §7, № 277(2), 278(2).
Урок № 30
Тема уроку: РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Мета уроку: продовжити роботу по засвоєнню учнями властивостей паралельних площин, розглянути випадки їх використання при розв’язуванні задач. Розвивати просторову уяву, графічну культуру пам'ять, мислення, зв’язне мовлення. Виховувати відповідальність, спостережливість, наполегливість.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. До уроку перевірити декілька зошитів з домашнім завданням та оцінити їх.
2. За готовими малюнками на уроці учні коротко пояснюють задачі Д\З.
3. Фронтальна робота з класом за питаннями 1 – 6 ( с. 84).
ІІІ. Вироблення практичних навичок
1. Усне виконання задач за готовими малюнками:
2. Колективне розв’язування задач № 265, 266.
ІV. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 6, с.84.
V. Домашнє завдання: §7, № 264, 272.
Урок № 31
Тема уроку: РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ. САМОСТІЙНА РОБОТА
Мета уроку: продовжити роботу по засвоєнню учнями властивостей паралельних площин, розглянути випадки їх використання при розв’язуванні задач. Розвивати просторову уяву, графічну культуру пам'ять, мислення, зв’язне мовлення. Виховувати відповідальність, спостережливість, наполегливість.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. До уроку перевірити декілька зошитів з домашнім завданням та оцінити їх.
2. За готовими малюнками на уроці учні коротко пояснюють задачі Д\З.
3. Фронтальна робота з класом за питаннями 1 – 6 ( с. 84).
ІІІ. Самостійна робота. Робота проводиться у двох варіантах. Завдання додаються. Відповіді до завдань:
ІV. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 6, с.84.
V. Домашнє завдання: §6, 7, тестові завдання №1 (с. 104)
Відповіді до тестів:
Урок № 32
Тема уроку: ПАРАЛЕЛЬНЕ ПРОЕКТУВАННЯ
Мета уроку: ввести поняття паралельного проектування, сприяти засвоєнню учнями його властивостей, вироблення первинних навиків зображення просторових фігур на площині. Розвивати просторову уяву, графічну культуру пам'ять, мислення, зв’язне мовлення. Виховувати відповідальність, спостережливість, наполегливість.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. До уроку перевірити зошити з домашнім завданням та оцінити їх.
ІІІ. Засвоєння нових знань та вмінь
- Поняття та означення паралельного проектування. Поняття оригіналу, напряму, проектуючи прямих та площини проекції.
- Властивості паралельного проектування та наслідки з них.
- Побудова паралельної проекції плоскої фігури та многогранника ( призми та піраміди).
ІV. Вироблення практичних навичок
1. Усне виконання задач № 291, 292, 293, 298.
2. Колективне розв’язування задач № 299, 301.
V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 6, с.95.
VІ. Домашнє завдання: §8, № 297, 300.
Урок № 33
Тема уроку: ПАРАЛЕЛЬНЕ ПРОЕКТУВАННЯ
Мета уроку: закріпити поняття паралельного проектування, його властивостей та їх використання для зображення просторових фігур на площині. Розвивати просторову уяву, графічну культуру пам'ять, мислення, зв’язне мовлення. Виховувати відповідальність, спостережливість, наполегливість.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. До уроку перевірити зошити з домашнім завданням та оцінити їх.
2. Бліц – тест по властивостям паралельного проектування.
ІІІ. Вироблення практичних навичок
1. Усне виконання задач № 302, 303, 305.
2. Колективне розв’язування задач № 313, 318, 322(1), 325(1).
ІV. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 6, с.95.
V. Домашнє завдання: §8, № 320(1), 324(1).
Урок № 34
Тема уроку: РОЗВ´ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Мета уроку: закріпити поняття паралельного проектування, його властивостей та їх використання для зображення просторових фігур на площині, навчити будувати проекцію кола та комбінацій кола. Розвивати просторову уяву, графічну культуру пам'ять, мислення, зв’язне мовлення. Виховувати відповідальність, спостережливість, наполегливість.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. До уроку перевірити декілька зошитів з домашнім завданням та оцінити їх.
2. На уроці продемонструвати готові малюнки до задач Д/з та дати можливість учням пояснити їх побудову.
ІІІ. Вироблення практичних навичок
1. Колективне розв’язування задач № 332, 334, 335.
ІV. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 6, с.95.
VІ. Домашнє завдання: §8, № 333, 336(1).
Урок № 35
Тема уроку: РОЗВ´ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Мета уроку: закріпити поняття паралельного проектування, його властивостей та їх використання для зображення просторових фігур на площині, навчити будувати проекцію кола та комбінацій кола. Розвивати просторову уяву, графічну культуру пам'ять, мислення, зв’язне мовлення. Виховувати відповідальність, спостережливість, наполегливість.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. До уроку перевірити декілька зошитів з домашнім завданням та оцінити їх.
2. На уроці продемонструвати готові малюнки до задач Д/з та дати можливість учням пояснити їх побудову.
ІІІ. Розвиток та закріплення практичних навичок
1. Усне виконання задач № 295, 298, 302, 303, 305.
2. Колективне розв’язування задач №
Урок № 36
Тема уроку: КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 3
|