П`ятниця, 10.01.2025, 17:48
Вітаю Вас Гість | RSS

Математика в школі

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Коспекти уроків » 10 клас

Вступ до стереометрії
15.01.2015, 17:50

 

Урок   9

Тема уроку:    ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ ТА АКСІОМИ              СТЕРЕОМЕТРІЇ

Мета уроку:  пригадати основні фігури планіметрії та їх властивості, вивчити основні фігури стереометрії та їх властивості, встановити зв'язок між ними, навчити учнів застосовувати аксіоми при розв’язуванні задач. Розвивати логічне  та образне мислення, зв’язне мовлення, вміння переходити від абстракції до практики і навпаки. Виховувати наполегливість, відповідальність, старанність та організованість.

Обладнання:  креслярське приладдя, м/м.

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань  проводиться у формі бесіди. Учні пригадують основні фігури планіметрії та їх властивості ( при використанні слайдів) та пояснюють їх.

ІІІ. Засвоєння нових знань та умінь  проводиться з використанням слайдів:

Слайд  1.  Поняття стереометрії та фігури, що вона вивчає.

Слайд 2. Основні фігури стереометрії та їх позначення.

Слайд 3. Зв'язок між планіметрією та стереометрією

Слайд 4 – 6. Аксіоми стереометрії

Слайд 7- 9. Наслідки  з аксіом

Слайд 10. Виконаємо разом ( задача)

ІV. Вироблення практичних навичок використання набутих знань

1. Усне виконання задач № 54, 55, 57, 62  (Слайд 11).

2.  Самостійне виконання задачі № 61 з наступною перевіркою (Слайд 12).

 

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 5 с.32.

 

VІ. Домашнє завдання:   § 1, № 63, 64.

 

 

 

 

Урок  № 10

Тема уроку:    РОЗВ′ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З ВИКОРИСТАННЯМ АКСІОМ

Мета уроку:  закріпити і розвинути навички учнів застосовувати аксіом стереометрії та їх наслідків  при розв’язуванні задач. Розвивати логічне  та образне мислення, зв’язне мовлення, вміння переходити від абстракції до практики і навпаки. Виховувати наполегливість, відповідальність, старанність та організованість.

Обладнання:  креслярське приладдя, м/м.

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань  

1. Задачі Д/з перевіряються усно з поясненням за допомогою слайдів.

2. Для перевірки рівня засвоєння матеріалу проводиться

Математичний диктант

  1. Дано куб АВСDА1В1С1D1. Записати:

площину, якій належить пряма АВ;

площину, якій належать точки А1, В1, D1, R;

точку перетину прямих ВВ1 та ВС;

точку перетину прямої АR та площини А1В1С1.

  1.  

                                                                                      

3) На площині α позначити  точки А та В, а точку С – поза нею. За утвореним малюнком дайте відповіді на питання:

Як розміщена пряма АВ відносно площини α;

Як розміщена пряма АС відносно площини α;

Якій площині належить пряма АС ? точка В ?

 

ІІІ.  Закріплення  практичних навичок

1. Колективне розв’язування задач  № 63, 66, 68, 70.

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 5 с.32.

VІ. Домашнє завдання:   § 1, № 65, 69, 71.

Урок   11

Тема уроку:    РОЗВ′ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ. САМОСТІЙНА

РОБОТА

Мета уроку:  застосовування аксіом при розв’язуванні задач. Розвивати логічне  та образне мислення, зв’язне мовлення, вміння переходити від абстракції до практики і навпаки. Виховувати наполегливість, відповідальність, старанність та організованість.

Обладнання:  креслярське приладдя, м/м.

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. До уроку з’ясувати незрозумілі моменти Д/з та розібрати їх.
  2. На уроці демонструються слайди з малюнками до задач та ще раз учні пояснюють їх розв’язання.

ІV.  Закріплення  практичних навичок

1. Колективне розв’язування задач № 67, 73, 74

2. Проводиться самостійна робота у двох варіантах. Завдання додаються. Відповіді до завдань:

Варіант 1

Варіант 2

1. а) (АА1D1D); б)  (АА1D1D);  в) В1; г) N.

1.  а) (DD1С1С);  б) (АА1 D1D);  в) D1; г) С.

2. а) одну, це верхня грань;

б) одну, це передня грань.

2.  а) одну, це нижня основа;

б) одну, це верхня основа.

3. а) АВ лежить у α; б) ВМ перетинає α у точці В;  в) (АМВ).

3. а) СD належить β;  б) СN перетинає β у точці   С;  в)  (СND).                                                                                      

 

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 5 с.32.

   VІ. Домашнє завдання:   § 1, № 75, 77, 78, 79.

 

Урок   12

Тема уроку:    ПРОСТІШІ МНОГОГРАННИКИ ТА ЇХ  ПЕРЕРІЗИ

Мета уроку:  застосовуючи аксіоми стереометрії та наслідки з них  сформувати у учнів поняття перерізу та навчити будувати найпростіші многогранники та їх перерізи. Розвивати логічне  та образне мислення, зв’язне мовлення, вміння переходити від абстракції до практики і навпаки. Виховувати наполегливість, відповідальність, старанність та організованість.

Обладнання:  креслярське приладдя, м/м.

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. До уроку з’ясувати незрозумілі моменти Д/з та розібрати їх.
  2. На уроці учні пояснюють виконання домашніх задач, супроводжуючи  їх демонстраціями на моделях.
  3. Вчитель проводить короткий аналіз самостійної роботи.

ІІІ. Засвоєння нових знань та умінь 

Засвоєння нового матеріалу проводиться за допомогою слайдів згідна тексту § 2 діючого підручника «Геометрія 10»   М. І. Бурда, Н. А. Тарасенкова.

ІV. Вироблення практичних навичок використання набутих знань

1. Усне розв’язування задач за готовими малюнками № 82, 96.

2. Колективне розв’язування задач № 103

 

 

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 9 с.41.

 

VІ. Домашнє завдання:   § 2, № 97.

 

Урок   13

Тема уроку:    ПРОСТІШІ МНОГОГРАННИКИ ТА ЇХ

 ПЕРЕРІЗИ

Мета уроку:  застосовуючи аксіоми стереометрії та наслідки з них  закріпити у учнів поняття перерізу та вдосконалити навички  будування  найпростіших многогранників та їх перерізів. Розвивати логічне  та образне мислення, зв’язне мовлення, вміння переходити від абстракції до практики і навпаки. Виховувати наполегливість, відповідальність, старанність та організованість.

Обладнання:  креслярське приладдя, м/м.

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. До уроку з’ясувати незрозумілі моменти Д/з та розібрати їх.

2. На уроці учні пояснюють виконання домашніх задач, супроводжуючи  їх демонстраціями на малюнках.

ІІІ.  Закріплення та розвиток  практичних навичок

1. Колективне розв’язування задач  

Задача 1. Користуючись рисунком на якому зображено куб АВСDА1В1С1D1 , побудуйте точку перетину прямої В1М з площиною АВС, якщо точка М – середина ребра АА1.              

Розв’язання

Задача 2. Користуючись рисунком на якому зображено куб АВСDА1В1С1D1 , побудуйте  пряму перетину площини DNМ з площиною А1В1С1, якщо точки М  і N – середини ребер А1В1 та СС1 відповідно.

Розв’язання

 

 

 

 

 

 

 

Задача № 99 (1; 2)

 

V. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 9 с.41.

 

VІ. Домашнє завдання:   § 2, № 99(3).

 

Урок   14

Тема уроку:       КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2

Мета уроку:  перевірити вміння та знання учнів застосовувати аксіоми стереометрії та наслідки з них, навички  будування  найпростіших многогранників та їх перерізів. Розвивати логічне  та образне мислення,  вміння переходити від абстракції до практики і навпаки. Виховувати наполегливість, відповідальність, старанність та організованість. Результати роботи довести до відома батьків та учнів.

Обладнання:   картки із завданнями.

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Проведення контрольної роботи

Контрольна робота проводиться у двох варіантах за трьома рівнями. Кожен учень отримує картку із завданнями, над виконанням яких працює протягом уроку. Завдання додаються. Відповіді до завдань:

Варіант 1

Варіант 2

1

2

3

4

5

6

1

2

3

4

5

6

Д

Г

Г

Д

Д

Б

Д

Б

В

Б

Г

Д

 

7

Бо вони належать прямим, що перетинаються.

 

7

Бо через вершини трикутника, як через три точки, що не лежать на одній прямій, проходить тільки одна площина.

 

8

Тільки одну, бо точки є вершинами прямокутного трикутника.

 

8

Безліч, бо точки лежать на одній прямій.

 

9

Дані прямі мимобіжні, а тому 4 точки не лежать в одній площині. Прямі АВ і СD теж не лежатимуть в одній площині.

 

9

 Аналогічно з І варіантом

ІІІ. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 9 с.41.

 

ІV. Домашнє завдання:   § 1, 2, повторити аксіоми планіметрії.

 

 

 

 

 

Категорія: 10 клас | Додав: Ольга_Миколаївна
Переглядів: 2237 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту

Неофіційний сайт Казанківського району!

Сайт Казанківської ЗОШ №1