УРОК № 30
Тема уроку: ПИСЬМОВЕ ДІЛЕННЯ.
Мета уроку: сформувати в учнів уміння і навички виконувати ділення багатоцифрових чисел; розвивати пам'ять, мислення, вміння логічно висловлюватись; виховувати наполегливість , старанність, раціональність.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: ППЗ, комп’ютер.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Аналіз контрольної роботи
1.Вчитель коротко аналізує основні помилки та разом з учнями виконує декілька подібних завдань.
2. Результати К/р доводяться до відома батьків.
ІІІ. Засвоєння нових знань
Крок 1. Означення дії ділення та її компоненти
В Олімпійських змаганнях беруть участь 72 спортсмени з шести грецьких держав, порівну з кожної. Скільки спортсменів повинні представляти кожну державу?
Щоб знайти кількість спортсменів з кожної держави, потрібно число всіх спортсменів розділити на 6 рівних частин, тобто виконати дію ділення:
72 : 6 = 12
Зауважимо, що добутком одержаного числа 12 і числа 6 є число 72.
Отже, ділення – це дія, за допомогою якої за відомим добутком і одним із множників знаходять другий множник.
Із попередньої задачі можна зробити таке узагальнення: якщо а · b = с, то с : b = а.
с – ділене, b — дільник, а – частка, вираз с : b — частка.
Розглянемо компоненти дії ділення.
У записі с : b = а число с називають діленим, число b — дільником, число а, а також вираз с : b — часткою.
Крок 2. Особливі випадки дії ділення.
1. Якщо однакові числа поділити одне на одне, то частка завжди дорівнює одиниці.
Наприклад : а : а =1; 17 : 17 = 1; 28:28 = 1.
2. Якщо будь-яке число поділити на 1, то частка дорівнює діленому.
Наприклад: а : 1 = а; 8 : 1 = 8; 0 : 1 = 0.
3. Якщо нуль поділити на будь-яке число, то частка завжди дорівнює нулю.
Наприклад: 0 : а = 0.
4. Жодне число не можна поділити на нуль.
Крок 3. Найпростіші рівняння
Означення дій множення і ділення можна використовувати для знаходження невідомих множника, діленого і дільника.
Щоб знайти невідомий множник, потрібно добуток поділити на відомий множник.
Щоб знайти невідоме ділене, потрібно частку помножити на дільник.
Щоб знайти невідомий дільник, потрібно ділене поділити на частку.
- Вироблення практичних навичок
- Усне виконання вправ № 503, 504, 507, 514, 515, 517.
- Письмове виконання вправ № 522, 525, 527, 529, 532.
- Самостійно, з перевіркою в класі № 543.
- Підведення підсумків уроку
Дати відповіді на питання 1 – 4 с. 101.
VI. Домашнє завдання: п. 11, № 516, 518, 519, 523, 524.
УРОК № 31
Тема уроку: ПИСЬМОВЕ ДІЛЕННЯ.
Мета уроку: вдосконалити уміння і навички учнів виконувати ділення багатоцифрових чисел; розвивати пам'ять, мислення, вміння логічно висловлюватись; виховувати наполегливість , старанність, раціональність.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: ППЗ, комп’ютер.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Зібрати зошити для перевірки Д/з.
- Фронтальне опитування правил та властивостей дії додавання.
ІІІ. Засвоєння нових знань
Крок 1. Ділення багатоцифрових чисел у стовпчик
Виконавши письмове множення, ми знайшли, що
4378 * 345 = 1510410.
З означення дії ділення випливає, що 1 510410 : 345 = 4378. Знайдемо частку від ділення числа 1 510410 на число 345, виконавши ділення «стовпчиком».
Крок 2. Приклади ділення
34 112 : 104 = 328; 33 411 : 301 = 111;
922 320 : 305 = 3 024; 36 816 : 2 301 = 16.
IV. Вироблення практичних навичок
- Усне виконання вправ № 506, 509, 510.
- Письмове виконання № 544, 546, 550 – 553, 556, 557, 565.
- Підведення підсумків уроку
Дати відповіді на питання 1 – 4 с. 101.
VI. Домашнє завдання: п. 11, № 545, 554, 555, 558.
УРОК № 32
Тема уроку: ПИСЬМОВЕ ДІЛЕННЯ.
Мета уроку: вдосконалити уміння і навички учнів виконувати ділення багатоцифрових чисел; розвивати пам'ять, мислення, вміння логічно висловлюватись; виховувати наполегливість , старанність, раціональність.
Тип уроку: практична робота
Обладнання: комп’ютер, картки із завданнями.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Д/з перевіряється усно. З’ясовуються всі незрозумілі моменти і розбираються на уроці.
2. Усний рахунок за підручником № 511 – 513, 504 – 506.
ІІІ. Розв’язування задач і вправ
1. Самостійна робота у зошитах з наступною перевіркою. Виконати ділення у стовпчик:
2 430 : 18 = 135;
9 384 : 46 = 204;
2 275 : 65 = 35;
23 206 : 283 = 82;
12 628 : 164 = 77;
112 301 : 263 = 427;
680 : 136 = 5;
9 632 : 32 = 301;
4 945 : 115 = 43.
Учні, які першими вірно виконали ділення працюють консультантами і допомагають іншим. Вчитель теж надає допомогу і оцінює роботу учнів.
2. Повторити правила знаходження невідомих компонентів дій ділення та множення і розв’язати рівняння № 539, 540.
IV. Підведення підсумків уроку
Дати відповіді на питання 1 – 4 с. 101.
V. Домашнє завдання: п. 11, № 549, 560, 562, 568.
УРОК № 33
Тема уроку: ДІЛЕННЯ З ОСТАЧЕЮ.
Мета уроку: сформувати в учнів уміння і навички виконувати ділення з остачею та записувати результат такого ділення; розвивати пам'ять, мислення, вміння логічно висловлюватись; виховувати наполегливість , старанність, раціональність.
Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь
Обладнання: комп’ютер, ППЗ.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Усний рахунок за вправами № 344, 376, 506, 510.
- Самостійна робота ( с. 118) І та ІІ варіанти, завдання 1, 3, 4.
Відповіді до завдань:
|
1
|
3
|
4
|
Варіант 1
|
А) 77; б) 1 805.
|
3 750 т
|
79 км/год
|
Варіант 2
|
А) 77; б) 2 493.
|
На 2 880 кг
|
75 км/год
|
- Після завершення самостійної роботи зібрати зошити для перевірки.
ІІІ. Засвоєння нових знань та вмінь
Крок 1. Чи завжди можлива дія ділення ?
Учні відповідають на поставлене питання і дають пояснення.
Крок 2. Ділення з остачею
Поясни, як виконано ділення в наступному прикладі:
У першому випадку перше число поділилося на друге націло, а у другому — з остачею.
У другому випадку маємо:
104 981 — ділене, 512 — дільник,
205 — неповна частка, 21 — остача, вона завжди менша від дільника.
Знайдемо залежність між діленим, дільником, неповною часткою та остачею. Розглянемо простий приклад:
Пишуть: 21 : 4 = 5 (ост. 1).
У числі 21 міститься 5 разів по 4 та залишається ще 1, тобто 21 = 5 · 4 + 1.
Отже, щоб знайти ділене, у дії ділення з остачею, потрібно неповну частку помножити на дільник і до знайденого добутку додати остачу.
IV. Вироблення практичних навичок
1.Усне виконання вправ № 569, 571, 572.
2. № 575 , 576, 578 – учні по черзі біля дошки ланцюжком.
3. Самостійне виконання під контролем вчителя № 582 – 584, 586, 587, 589, 590.
- Підведення підсумків уроку
Дати відповіді на питання 1 – 5 с. 109.
- Домашнє завдання: п. 12, № 577, 580, 585, 588.
УРОК № 34
Тема уроку: ДІЛЕННЯ З ОСТАЧЕЮ. ОКРУГЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
Мета уроку: сформувати в учнів уміння і навички знаходження наближеної частки та навчити округлювати натуральні числа, виконувати ділення з остачею та записувати результат такого ділення; розвивати пам'ять, мислення, вміння логічно висловлюватись; виховувати наполегливість , старанність, раціональність.
Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь
Обладнання: комп’ютер, ППЗ.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
Перевірка Д/з проводиться у формі математичного диктанту, після якого збираються зошити.
Математичний диктант___________________
- Виконай ділення з остачею 22 : 7
- Чи може при ділення числа на 8 остача становити 7 ?
- Чи правильна рівність 82 = 19 *5 + 2 ?
- Виконай ділення 50 : 23.
- На складі 38 тон вантажу. Один автомобіль може забрати 5 тон. Скільки автомобілів потрібно, щоб перевезти весь вантаж ?
- Господиня надоїла 25 л молока від своїх корів. Скільки трилітрових банок їй потрібно, щоб розлити все молоко ?
_____________________________________________________
Відповіді:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
22 : 7 = 3(1)
|
так
|
так
|
50:23=2(4)
|
8
|
9
|
ІІІ. Засвоєння нових знань
Крок 1. Наближена частка
Введення поняття проводиться за текстом підручника, с. 108. Як тренувальні розглядаються вправи № 592, 596,597, 599.
Крок 2. Округлення натуральних чисел
Згідно з даними перепису 2001 року населення України становило 48 200 000 осіб. Зазначене число є наближеним числом, що обумовлено щоденною зміною кількості населення країни. Наближеними числами ми користуємося часто.
Наприклад, кажемо, що від школи до автобусної зупинки близько 300м, на футбольному матчі було близько 25 000 глядачів тощо.
Яма знаходиться від драндуліта на відстані приблизно 500 метрів. Я поміряв і виявив, що точна відстань 517 м. Як вважаєш, чи правильно ти вчинив, якщо, округлюючи число 517 до сотень, узяв число 500, а не 600? Поміркуємо разом.
Знайдемо різницю чисел 517 і 500: 517 - 500 = 17. А тепер знайдемо різницю чисел 600 і 517: 600 - 517 = 83. Отже, число 517 розміщене ближче до числа 500, ніж до числа 600, тому ми робимо меншу помилку, округлюючи число 517 до 500, ніж, округлюючи його до 600.
Знаючи справжню відстань від драндуліта до ями, ти можеш сказати, що вона наближено дорівнює 520 м. У цьому випадку ти число 517 округлюєш до десятків. Округлюючи до десятків, цифру одиниць замінюєш нулем, а цифру десятків збільшуєш на одиницю, бо хочеш, щоб округлене число якнайменше відрізнялося від даного.
Отже, округлюючи число 517 до сотень, матимемо число 500, що можна записати так: 517 ≈ 500.
Округлюючи число 517 до десятків, матимемо число 520, а тому
517 ≈ 520.
Крок 3. Правила округлення
Округлюючи числа, дотримуватимемо таких правил:
1. Округлюючи натуральне число до певного розряду, всі цифри праворуч від цього розряду замінюють нулями.
2. Якщо першою цифрою за цим розрядом є 0,1, 2, 3 або 4, то останню залишену цифру не змінюють.
3. Якщо першою цифрою за цим розрядом є 5, 6, 7, 8 або 9, то останню залишену цифру збільшують на 1.
Крок 4. Розглянемо приклади.
Округлимо число 115346 до тисяч: 115 346 ≈115 000.
Округливши число 51 362 до сотень, маємо: 51 362 ≈ 51 400.
IV. Вироблення практичних навичок
1.Усне виконання вправ № 1494(а, б),
2. № 1503, 1506, 1504, 1507, – учні по черзі біля дошки ланцюжком.
3. Самостійне виконання під контролем вчителя:
Округли числа до: а) тисяч - 1 849, 26 437, 8 743, 1089, 7 421.
Б) до десятків – 576, 247, 815, 953, 999, 108, 401.
- Підведення підсумків уроку
Дати відповіді на питання 1 – 5 с. 109.
- Домашнє завдання: п. 12, № 591, 595, 600, 1505, 1508.
УРОК № 35
Тема уроку: КВАДРАТ І КУБ ЧИСЛА
Мета уроку: ввести поняття квадрата і куба натурального числа та навчити учнів обчислювати їх значення. Пояснити учням послідовність виконання дій у числових виразах, що містять піднесення до степеня. ; розвивати пам'ять, мислення, вміння логічно висловлюватись; виховувати наполегливість , старанність, раціональність.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: комп’ютер, ППЗ.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Зібрати зошити для перевірки Д/з.
- Фронтальна робота з класом. Опитування правил округлення та усний рахунок.
Округли числа до:
а) тисяч - 1 849, 26 437, 8 743, 1089, 7 421.
Б) до десятків – 576, 247, 815, 953, 999, 108, 401.
ІІІ. Засвоєння нових знань
Крок 1. Квадрат числа
Добуток двох однакових множників, наприклад, 5 · 5, записують так: 52, читають: „п'ять у квадраті”. При цьому число 5 називають основою квадрата, число 2 — показником, а весь вираз 52 — квадратом числа 5.
Нехай а — довільне число, тоді добуток а · а записують так: а2, читають: „а у квадраті”. Отже, а2 = а · а.
У записі а2 число а — основа квадрата, 2 — показник; а2 — квадрат числа а.
Якщо а = 7, то а2 = 72 = 7 · 7 = 49.
Крок 2. Куб числа
Добуток трьох однакових множників, наприклад 4 · 4 · 4, записують так: 43, читають: „чотири в кубі”. При цьому число 4 називають основою куба, число 3 — показником, а весь вираз 4 — кубом числа 4.
Нехай а — довільне число, тоді добуток а · а · а записують так: а3, читають: „а у кубі”.
Отже, а3 = а · а · а.
У записі а3 число а — основа куба, 3 — показник; а3 — куб числа а.
Якщо а = 2, то а3 = 23 = 2 · 2 · 2 = 8.
Крок 3. Вирази із квадратом і кубом
Квадрати і куби чисел, як і інші натуральні числа можна додавати, віднімати, множити і ділити. В результаті утворяться числові вирази, наприклад:
23 + 5; 43 – 32; ( 30 – 12 : 2 )2 і т. д.
Обчислюючи значення такого виразу спочатку знаходять квадрат і куб числа, а потім виконують решту дій, якщо вираз не містить дужок. Обчислимо значення даних виразів (13; 55, 576 ).
Крок 4. Поняття степеня числа
Добуток довільної кількості однакових множників якогось числа називають степенем цього числа. Так 555555 = 56; 444444444 = 49 і т. д.
IV. Вироблення практичних навичок
1.Усне виконання вправ № 611,612, 619.
2. № 620, 621, 623, 624 – учні по черзі біля дошки ланцюжком.
3. Самостійне виконання під контролем вчителя №626 – 628, 631, 632.
V. Підведення підсумків уроку
Дати відповіді на питання 1 – 4 с. 114.
VI. Домашнє завдання: п. 13, № 622, 625, 630, 649. Вивчити таблицю квадратів натуральних чисел першого десятка.
УРОК № 36
Тема уроку: РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ВПРАВ
Мета уроку: закріпити навики обчислення квадрата і куба натурального числа. Пояснити учням послідовність виконання дій у числових виразах, що містять піднесення до степеня. ; розвивати пам'ять, мислення, вміння логічно висловлюватись; виховувати наполегливість , старанність, раціональність.
Тип уроку: практична робота
Обладнання: комп’ютер, ППЗ.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
- 4 учні працюють за картками, складеними за Д/з.
- 4 учні працюють на листочках за індивідуальними завданнями.
- Фронтальна робота з класом: усний рахунок та опитування правил:
- Прочитати числа: 4 785 410, 45 000 600 001, 746 204 402;
- Округлити числа до найвищого розряду: 49, 72, 495, 827, 6 229, 1 735, 1 111, 78 787;
- Обчислити: 45 : 8; 83 : 9; 61 : 5, 49 : 10, 26 : 3, 36 : 8. назвати неповну частку та остачу, визначити наближену частку.
- Знайди значення виразу: 12 + 32; 42 – 52; 23 + 33; (62 – 20)2 + 112.
ІІІ. Розв’язування задач і вправ
У класі оголошується конкурс на звання « Знавець степенів». Клас отримує завдання для самостійної роботи. Завдання поділено на дві частини:
1. Обов’язкове , № 635, 637, 639, 641, 643, 645, 646.
Відповіді:
Вправи
|
635
|
637
|
639
|
641
|
643
|
645
|
646
|
Відповідь
|
А) 95;
Б) 25.
|
Більша на 162
|
3 364
|
Вірні: а,б,в, г,д
Невірні: г,
|
А) 2304
Б) 5041
|
А) 8;
Б) 64.
|
А) 5;
Б) 9;
В) 4.
|
- Додаткове: № 634, 636, 638, 640, 642, 644. Якщо учень у класі виконав обидві частини завдань, то він звільняється від Д/з.
VІ. Підведення підсумків уроку
Дати відповіді на питання 1 – 4 с. 114. повторити правила.
V. Домашнє завдання: п. 13, № 634, 636, 638, 640, 642, 644..
УРОК № 37
Тема уроку: САМОСТІЙНА РОБОТА № 5
Мета уроку: систематизувати основні знання про дії з натуральними числами. Перевірити, як учні засвоїли теоретичний матеріал та як вміють застосовувати його на практиці. Розвивати пам'ять, мислення, вміння логічно висловлюватись; виховувати наполегливість , старанність, раціональність.
Тип уроку: самостійна робота
Обладнання: комп’ютер, завдання для С/р.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Розглянути розв’язання вправ, які викликали труднощі у Д/з.
- Фронтальне опитування теоретичного матеріалу за питаннями:
- Що означає поділити число а на число в?
- Що таке ділене, дільник, частка ?
- Як перевірити правильність дії ділення ?
- Чи можна число ділити на 0 ?
- Як зміниться частка при збільшені діленого в декілька разів ?
- Як зміниться частка при збільшені дільника в декілька разів ?
- Що таке неповна частка і остача ?
- Яку частку називають наближеною ?
- Як пов’язані між собою ділене, дільник, неповна частка та остача ?
- Як називають знак ?
- Як називають добуток двох рівних множників ?
- Що таке куб числа ?
- Що означає « піднести число до квадрата» ?
ІІІ. Проведення самостійної роботи
Самостійна робота № 5, варіанти ІІІ та IV. Відповіді до завдань:
Варіант
|
Завдання
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
І
|
А) 77;
Б) 1 805.
|
74 ост.7
|
3 750 т
|
79 км/год
|
На 126
|
ІІ
|
А) 77;
Б) 2 493..
|
71 ост.29
|
На 2 880 кг
|
75 км/год
|
На 48
|
ІІІ
|
А) 171;
Б) 1 201.
|
111 ост.81
|
24 км/год
|
На полі площ. 68 га
|
На 5 760
|
IV
|
А) 34;
Б) 1 235.
|
81 ост.274
|
На полі площ. 44 га
|
на 26 км/год
|
На 972
|
VІ. Підведення підсумків уроку
Дати відповіді на питання 1 – 4 с. 114.
V. Домашнє завдання: ДС/р № 5,змінені варіанти..
УРОК № 38
Тема уроку: РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ВПРАВ
Мета уроку: закріпити навики обчислення , корекція знань і умінь за результатами с/р. Розвивати пам'ять, мислення, вміння логічно висловлюватись; виховувати наполегливість , старанність, раціональність.
Тип уроку: практична робота
Обладнання: комп’ютер, ППЗ.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Зібрати зошити для перевірки Д/з.
- Кожен учень у зошиті одержує індивідуальне завдання аналогічні до завдань, у яких на С/р були допущені помилки.
- Короткий аналіз С/р та робота учнів – консультантів над помилками.
ІІІ. Розв’язування вправ і задач
- Усне виконання вправ з повним поясненням № 509 – 513.
- Письмове виконання учнями біля дошки вправ № 519, 520,529.
- Самостійно з використанням таблиці степенів № 1693.
- № 1698, 1699 – учні з високим та достатнім рівнем знань виконують самостійно, решта – разом з вчителем.
- Самостійне виконання тестових завдань на картках. Ключ до тестів:
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
Т. 1
|
Б
|
В
|
А
|
Г
|
В
|
Б
|
А
|
Б
|
В
|
Г
|
Т. 2
|
В
|
Б
|
Б
|
А
|
Г
|
А
|
В
|
В
|
Г
|
А
|
Т. 3
|
А
|
А
|
А
|
Г
|
В
|
Б
|
Г
|
А
|
Б
|
А
|
Т. 4
|
В
|
А
|
А
|
А
|
Б
|
А
|
Г
|
В
|
Г
|
Б
|
VІ. Підведення підсумків уроку
Дати відповіді на питання 1 – 4 с. 114.
V. Домашнє завдання: тестові завдання та типові задачі ( завдання 1, 4, 5, 7, 9), с. 136 – 137.
УРОК № 39
Тема уроку: РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ВПРАВ
Мета уроку: закріпити навики обчислення . Підготовка до контрольної роботи. Розвивати пам'ять, мислення, вміння логічно висловлюватись; виховувати наполегливість , старанність, раціональність, відповідальність.
Тип уроку: практична робота
Обладнання: комп’ютер, ППЗ.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Розглянути розв’язання вправ, які викликали труднощі у Д/з.
- Розв’язати завдання аналогічні до вправ, які викликали труднощі у Д/з.
ІІІ. Розв’язування вправ і задач
- Клас ділиться на різнорівневі групи, кожна з яких отримує завдання над яким працює протягом уроку. Один учень у групі виконує роль консультанта.
- Вчитель контролює, допомагає, консультує в разі необхідності.
- В кінці уроку консультанти подають вчителю табель з оцінками членів групи за урок.
VІ. Підведення підсумків уроку
Дати відповіді на питання 1 – 4 с. 114.
V. Домашнє завдання: № 1696, 1698(б), 1688.
УРОК № 40
Тема уроку: КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 4
Мета уроку: перевірити рівень знань і умінь учнів. Оцінити досягнення кожного учня. Розвивати обчислювальні навики, пам'ять, вміння працювати в стандартних ситуаціях, мислення. Виховувати культуру обчислень та мови, свідоме ставлення до навчання, відповідальність.
Тип уроку: контрольна робота
Обладнання : картки з індивідуальними завданнями
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Проведення контрольної роботи
Учні отримують картки із завданнями і приступають до роботи.
Відповіді до завдань:
|
Варіант 1
|
Варіант 2
|
Варіант 3
|
Варіант 4
|
1
|
А) 114; б)307.
|
А) 106; б) 210.
|
А) 123; б) 936.
|
А) 214; б) 753.
|
4
|
А) 336;
б) 1 000 000.
|
А) 1 127;
Б) 10 000.
|
А) 7 840;
Б) 484.
|
А) 6 480;
Б) 1 315.
|
5
|
31 (ост. 6)
|
25 (ост. 2)
|
49 ( ост. 17)
|
52 ( ост. 12)
|
6
|
А) 90;
б) 4 070.
|
А) 52;
б) 6 460.
|
А) 410;
Б) 5 977.
|
а) 586;
б)17 824.
|
7
|
Другий на 180 більше
|
Перший на 180 більше
|
Перша на 2 700 більше
|
Другий на 3000 більше
|
9
|
Не зміниться
|
Збільшиться удвічі
|
Збільшиться удвічі
|
Збільшиться у тричі
|
ІІІ. Підведення підсумків уроку
Дати відповіді на питання 1 – 4 с. 114.
ІV. Домашнє завдання: № 1696, 1698(б), 1688.
|