УРОК № 68
Тема уроку: РІВНЯННЯ З ДВОМА ЗМІННИМИ ТА ЙОГО РОЗВ’ЯЗОК
Мета уроку: ввести поняття рівняння з двома змінними та його розв’язку, сприяти засвоєнню учнями цих понять. навчити учнів знаходити розв’язки рівняння з двома змінними. Розвивати поняття математичної моделі, мислення, уяву. Виховувати спостережливість, старанність, цілеспрямованість.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: конспект, таблиця.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Аналіз контрольної роботи
- Повідомлення учням результатів контрольної роботи та їх аналіз.
- Кожен учень одержує індивідуальне завдання з корекції знань для роботи вдома.
ІІІ. Засвоєння нових знань
1. Мотивація навчальної діяльності. Поняття та означення рівняння з двома змінними.
2. Розв’язок рівняння з двома змінними.
3. Рівносильні рівняння.
IV. Вироблення практичних навичок
1.Усне виконання та усвідомлення вправ № 971, 972, 973.
2. Колективне виконання вправ № 976, 978, 980, 981, 984, 991,
V. Підведення підсумків уроку: Дати відповіді на питання 1-4, с. 217.
VI. Домашнє завдання: п.24, № 977, 979, 990.
УРОК № 69
Тема уроку: ГРАФІК ЛІНІЙНОГО РІВНЯННЯ З ДВОМА ЗМІННИМИ
Мета уроку: закріпити лінійного рівняння з двома змінними, ввести поняття графіка, навчити учнів будувати графік лінійного рівняння з двома змінними. Розвивати поняття математичної моделі, мислення, уяву. Виховувати спостережливість, старанність, цілеспрямованість.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: конспект, таблиця.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
- 4 учні працюють на дошці за картками, складеними за вправами Д/з.
- Фронтальна робота з класом за контрольними питаннями с. 217.
ІІІ. Засвоєння нових знань
1. Множина розв’язків лінійного рівняння з двома змінними та її зображення на координатній площині.
2. Алгоритм побудови графіка лінійного рівняння з двома змінними.
3. Окремі випадки побудови графіка лінійного рівняння з двома змінними.
4. Взаємне розташування графіків рівнянь.
IV. Вироблення практичних навичок
- Колективне виконання вправ № 1018, 1021, 1023, 1027, 1030, 1033.
V. Підведення підсумків уроку: Дати відповіді на питання 1-4, с. 224.
VI. Домашнє завдання: п.25, № 1020, 1022, 1032.
УРОК № 70
Тема уроку: РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ВПРАВ. САМОСТІЙНА РОБОТА № 9
Мета уроку: закріпити поняття графіка рівняння, розвивати навики учнів будувати графік даного рівняння. Розвивати поняття математичної моделі, мислення, уяву, графічну культуру. Виховувати спостережливість, старанність, цілеспрямованість.
Тип уроку: практикум
Обладнання: конспект, таблиця.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
- До уроку вчитель перевіряє декілька зошитів з Д/з та оцінює їх.
- на уроці проводиться корекція знань і вмінь за результатами перевірки Д/з.
ІІІ. Закріплення та розвиток практичних навичок
1 Колективне виконання вправ № 1035 (а), 1038, 1045 (а), 1047
2. Діагностика засвоєння теми. Самостійна робота № 9 проводиться у формі тестування. Ключ до тесту:
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
Варіант 1
|
Г
|
Б
|
А
|
В
|
А
|
В
|
Варіант 2
|
Г
|
Г
|
Г
|
В
|
А
|
А
|
V. Підведення підсумків уроку: Дати відповіді на питання 1-4 с. 192
VI. Домашнє завдання: п.25, № 1034, 1037, 1037, 1042.
УРОК № 71
Тема уроку: СИСТЕМИ ЛІНІЙНИХ РІВНЯНЬ З ДВОМА ЗМІННИМИ
Мета уроку: сформувати поняття про систему лінійних рівнянь з двома змінними та її розв’язок, вивчити графічний спосіб розв’язування систем, засвоїти знання щодо залежності кількості розв’язків системи від відношення коефіцієнтів рівнянь системи. Розвивати поняття математичної моделі, мислення, уяву. Виховувати спостережливість, старанність, цілеспрямованість.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: конспект, таблиця.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Зібрати зошити для перевірки Д/з . На уроці провести коротку консультацію по вправам Д/з.
- Фронтальна робота з класом за питаннями:
- Дайте означення лінійного рівняння з двома змінними. Наведіть приклади.
- Що називається розв’язком лінійного рівняння з двома змінними ? Чи є пара (6; 0) розв’язком рівняння х – 2у = 6; 2х + у = 4?
- Що є графіком рівняння першого степеня з двома змінними ? Як його побудувати ?
- Яким може бути графік лінійного рівняння з двома змінними ?
ІІІ. Засвоєння нових знань
- Задача, що приводить до складання системи двох рівнянь з двома змінними.
- Система двох рівнянь з двома змінними. Розв’язок системи
- Способи розв’язування системи рівнянь з двома змінними. Графічний спосіб.
- Визначення кількості розв’язків системи рівнянь з двома змінними. Розглянути три випадки та їх графічне зображення та алгебраїчну інтерпретацію - № 1053, 1054.
IV. Вироблення практичних навичок
- Робота в класі над вправами проводиться наступним чином:
- № 1055 – усно з поясненням;
- № 1063 (а) –розв’язується учнем спільно з учителем;
- № 1064 – Клас працює у парах напівсамостійно з наступною перевіркою;
- № 1065 – виконують самостійно по варіантах. Два учні виконують на крилах дошки для наступної перевірки;
ІV. Підведення підсумків уроку: Дати відповіді на питання 1-5, с. 230.
V. Домашнє завдання: п. 26, № 1060, 1066.
УРОК № 73
Тема уроку: РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ВПРАВ. САМОСТІЙНА РОБОТА № 10
Мета уроку: закріплення вмінь розв’язувати системи рівнянь з двома змінними графічним способом. Розвивати поняття математичної моделі, мислення, уяву. Виховувати спостережливість, старанність, цілеспрямованість.
Тип уроку: практикум
Обладнання: конспект, таблиця.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
- На м/м дошку проектуються розв’язки вправ Д/з , щоб учні могли перевірити себе.
- Фронтальна робота з класом за готовими малюнками. Вказати розв’язок системи рівнянь та їх кількість
- Колективне розв’язування вправ № 1072 (а), 1073 (а).
ІІІ. Проведення самостійної роботи
Завдання для самостійної роботи у підручнику, с 258, з кожного варіанта виконується 1а завдання. Відповіді до завдань:
Варіант 1
|
Варіант 2
|
Варіант 3
|
Варіант 4
|
(1; -2)
|
(2; 1)
|
(-1; -2)
|
(3; 1)
|
V. Підведення підсумків уроку: Дати відповіді на питання 1-6, с. 182.
VI. Домашнє завдання: п.25, 26, № 1071 (а), 1068.
УРОК № 72
Тема уроку: ГРАФІЧНИЙ СПОСІБ
Мета уроку: закріпити та розширити вміння та навички учнів у розв’язуванні систем рівнянь з двома змінними графічним способом, Розвивати поняття математичної моделі, мислення, уяву. Виховувати спостережливість, старанність, цілеспрямованість.
Тип уроку: закріплення та розвиток
Обладнання: конспект, таблиця.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Зібрати зошити для перевірки домашньої Д/з.
2. Фронтальна робота з класом за питаннями 1-5, с. 230 та усне виконання вправ № 1053, 1054, 1055.
ІІІ. Закріплення та розвиток практичних навичок
1. Колективне виконання вправ № 1058, 1061
2. Самостійне виконання № 1059. Вчитель надає допомогу, консультує, перевіряє.
V. Підведення підсумків уроку: Дати відповіді на питання 1-5, с. 230
VI. Домашнє завдання: п. 25 , № 1056, 1062.
УРОК № 74
Тема уроку: СПОСІБ ПІДСТАНОВКИ
Мета уроку: формувати в учнів уміння розв’язувати системи лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки. Розвивати поняття математичної моделі, мислення, уяву. Заохочувати учнів до самостійної навчальної діяльності. Виховувати позитивну мотивацію до навчання, спостережливість, старанність, цілеспрямованість, відповідальність за власні навчальні досягнення.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: конспект, таблиця.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Зібрати зошити для перевірки Д/з.
2. Аналіз самостійної роботи, корекція знань та вмінь.
ІІІ. Засвоєння нових знань
- Мотивація навчальної діяльності, розв’язання системи способом підстановки.
2. Алгоритм способу підстановки. Приклад використання способу.
IV. Вироблення практичних навичок
- Усне виконання № 1082, 1083.
- Колективне виконання вправ № 1085, 1086 (а), 1091, 1098 (а), 1099(б)
V. Підведення підсумків уроку: Дати відповіді на питання 1-4, с.237.
VI. Домашнє завдання: п.27, № 1087, 1090, 1097 (а).
УРОК № 75
Тема уроку: РОЗВ’ЗУВАННЯ ВПРАВ. САМОСТІЙНА РОБОТА № 11
Мета уроку: закріпити знання алгоритму розв’язування систем лінійних рівнянь способом підстановки перевірити ці навички за допомогою самостійної роботи. Розвивати поняття математичної моделі, мислення, уяву. Виховувати спостережливість, старанність, цілеспрямованість, відповідальність за власні навчальні досягнення.
Тип уроку: практична робота
Обладнання: конспект, таблиця.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
- До уроку перевірити декілька зошитів з Д/з та оцінити їх.
- Фронтальна робота з класом за контрольними питаннями на с. 237 та корекція знань за результатами перевірки Д/з.
ІІІ. Закріплення та розвиток практичних навичок
1. Підготовка до С/р, розв’язування вправ № 1101 (а,в), 1102(а), 1105(а).
2. Самостійна робота проводиться у двох варіантах за завданнями підручника, с. 258. Завдання для самостійної роботи додаються. Відповіді та розв’язки до завдань:
ІV. Підведення підсумків уроку: Дати відповіді на питання 1- 4, с. 237.
V. Домашнє завдання: п. 27, домашня С/р ( змінені варіанти).
УРОК № 76
Тема уроку: СПОСІБ ДОДАВАННЯ
Мета уроку: формувати в учнів уміння розв’язувати системи лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання. Розвивати поняття математичної моделі, мислення, уяву. Заохочувати учнів до самостійної навчальної діяльності. Виховувати позитивну мотивацію до навчання, спостережливість, старанність, цілеспрямованість, відповідальність за власні навчальні досягнення.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: конспект, таблиця.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Зібрати зошити для перевірки домашньої С/р.
2. Аналіз самостійної роботи № 11, корекція знань та вмінь.
ІІІ. Засвоєння нових знань
1. Мотивація навчальної діяльності. Основні положення способу додавання та доцільність його використання.
2. Приклади розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання.
IV. Вироблення практичних навичок
- Усне виконання вправ № 1116, 1118.
- Колективне виконання вправ № 1120, 1122, 1126, 1135.
3. Самостійне виконання вправи № 1125 з наступною перевіркою. проекція слайдів на м/м дошку.
V. Підведення підсумків уроку: Дати відповіді на питання 1- 3 с. 242.
VI. Домашнє завдання: п. 28, № 1121, 1124, 1129(а).
УРОК № 77
Тема уроку: РОЗВ’ЗУВАННЯ ВПРАВ. САМОСТІЙНА РОБОТА № 12
Мета уроку: розвивати уміння розв’язувати системи лінійних рівнянь з двома змінними різними способами. Розвивати поняття математичної моделі, мислення, уяву. Заохочувати учнів до самостійної навчальної діяльності. Виховувати позитивну мотивацію до навчання, спостережливість, старанність, цілеспрямованість, відповідальність за власні навчальні досягнення.
Тип уроку: практикум
Обладнання: конспект, таблиця, картки із завданнями.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. До уроку вчитель перевіряє декілька Д/Р та оцінює їх.
2. На уроці на М/м дошку проектуються слайди з розв’язками вправ Д/з, щоб учні могли перевірити себе.
ІІІ. Закріплення та розвиток практичних навичок
- Фронтальна робота з класом за питаннями:
- Яке рівняння називається лінійним з двома змінними ?
- Що таке розв’язок лінійного рівняння з двома змінними ?
- Що таке система рівнянь ?
- Як записують систему рівнянь ?
- Що називають розв’язком системи рівнянь з двома змінними ?
- Що означає розв’язати систему рівнянь з двома змінними ?
- Як називаються дві системи, що мають однакові розв’язки ?
- Які ви знаєте способи розв’язування систем рівнянь з двома змінними ?
- Усне виконання вправ:
- Самостійна робота № 12 проводиться у двох варіантах. Завдання додаються. Відповіді до завдань:
ІV. Підведення підсумків уроку: Дати відповіді на питання 1- 3 с. 242.
V. Домашнє завдання: п. 25 – 28, типові задачі 1,2, 4, 6,7.
УРОК № 78
Тема уроку: КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 8
Мета уроку: встановлення рівня засвоєння навчального матеріалу. Розвивати поняття математичної моделі, мислення, уяву. Виховувати спостережливість, старанність, цілеспрямованість.
Тип уроку: контролю знань та вмінь
Обладнання: конспект, таблиця.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Проведення контрольної роботи
Завдання до роботи додаються. Відповіді до завдань:
V. Підведення підсумків уроку: зібрати зошити для перевірки К/р
VI. Домашнє завдання: п. 25 - 28, тестові завдання, с.262.
УРОК № 79
Тема уроку: РОЗВ’ЗУВАННЯ ЗАДАЧ СКЛАДАННЯМ СИСТЕМИ РІВНЯНЬ
Мета уроку: формувати в учнів уміння розв’язувати задачі складанням системи лінійних рівнянь з двома змінними. Розвивати поняття математичної моделі, мислення, уяву. Заохочувати учнів до самостійної навчальної діяльності. Виховувати позитивну мотивацію до навчання, спостережливість, старанність, цілеспрямованість, відповідальність за власні навчальні досягнення.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: конспект, таблиця.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Аналіз контрольної роботи. Корекція знань та вмінь.
- Перевірка Д/з. Ключ до тесту:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
Б
|
А
|
А
|
Г
|
В
|
А
|
Б
|
(5; -2)
|
А
|
А
|
ІІІ. Засвоєння нових знань
1. Приклади задач, що розв’язуються системою рівнянь з двома змінними.
2. Математична модель прикладної задачі.
IV. Вироблення практичних навичок
- Усне виконання вправ № 1158, 1159.
2 . Колективне виконання вправ № 1160, 1173, 1177, 1198.
V. Підведення підсумків уроку: Дати відповіді на питання 1- 5, с. 251.
VI. Домашнє завдання: п. 29, № 1165, 1176.
УРОК № 80
Тема уроку: РОЗВ’ЗУВАННЯ ЗАДАЧ СКЛАДАННЯМ СИСТЕМИ РІВНЯНЬ
Мета уроку: продовжити формувати в учнів уміння розв’язувати задачі на рух складанням системи лінійних рівнянь з двома змінними. Розвивати поняття математичної моделі, мислення, уяву. Заохочувати учнів до самостійної навчальної діяльності. Виховувати позитивну мотивацію до навчання, спостережливість, старанність, цілеспрямованість, відповідальність за власні навчальні досягнення.
Тип уроку: закріплення знань і вмінь
Обладнання: конспект, таблиця.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Два учні на дошці відтворюють розв’язок задач Д/з.
2. Фронтальна робота з класом за питаннями 1 -5, с.251.
3. Бесіда про швидкість руху за та проти течії, зв'язок відстані, швидкості та часу.
ІІІ. Закріплення та розвиток практичних навичок
1. Колективне розв’язування задач № 1162, 1189.
2. Розв’язування задач № 1164, 1190.
ІV. Підведення підсумків уроку: Дати відповіді на питання 1- 5, с. 251.
V. Домашнє завдання: п. 29, № 1164, 1189.
УРОК № 81
Тема уроку: РОЗВ’ЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Мета уроку: продовжити формувати в учнів уміння розв’язувати задачі складанням системи лінійних рівнянь з двома змінними. Розвивати поняття математичної моделі, мислення, уяву. Заохочувати учнів до самостійної навчальної діяльності. Виховувати позитивну мотивацію до навчання, спостережливість, старанність, цілеспрямованість, відповідальність за власні навчальні досягнення.
Тип уроку: закріплення нових знань
Обладнання: конспект, таблиця.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Виконання задач Д/з перевіряється усно, з’ясовуються і розбираються незрозумілі моменти.
2. Повторити правила та формули обчислення площі та периметра прямокутника та квадрата.
ІІІ. Закріплення та розвиток практичних навичок
- Колективне розв’язування задач геометричного змісту № 1183, 1184.
2. Виконання різних задач № 1195, 1200, 1202, 1203.
ІV. Підведення підсумків уроку: Дати відповіді на питання 1- 3 с. 242.
V. Домашнє завдання: п. 29, № 1180, 1175.
УРОК № 82
Тема уроку: РОЗВ’ЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Мета уроку: формувати в учнів уміння розв’язувати задачі складанням системи лінійних рівнянь з двома змінними. Підготовка до контрольної роботи. Розвивати поняття математичної моделі, мислення, уяву. Заохочувати учнів до самостійної навчальної діяльності. Виховувати позитивну мотивацію до навчання, спостережливість, старанність, цілеспрямованість, відповідальність за власні навчальні досягнення.
Тип уроку: практикум
Обладнання: конспект, таблиця.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Задачі Д\з перевіряються усно з поясненням
ІІІ. Закріплення та розвиток практичних навичок
Розв’язування типових завдань на с. 263.
V. Підведення підсумків уроку: Дати відповіді на питання 1-5, 252.
VI. Домашнє завдання: п. 28- 29, № 1207(а), 1187(мал.. 102).
УРОК № 83
Тема уроку: КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 9
Мета уроку: встановлення рівня засвоєння навчального матеріалу. Розвивати поняття математичної моделі, мислення, уяву. Виховувати спостережливість, старанність, цілеспрямованість.
Тип уроку: контролю знань та вмінь
Обладнання: конспект, таблиця.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Проведення контрольної роботи
Завдання до роботи додаються. Відповіді до завдань:
V. Підведення підсумків уроку: зібрати зошити для перевірки К/
VI. Домашнє завдання: п. 28,29, повторити р – 1.
|