Урок № 1
Тема уроку: ЗАГАЛЬНІ ВІДОЛОМОСТІ ПРО РІВНЯННЯ
Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів про рівняння, відновлення практичних навичок розв’язування рівнянь. Розвивати пам'ять, мислення, творчу уяву. Виховувати відповідальність, наполегливість, старанність.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Систематизація знань про рівняння
1. Учні самостійно опрацьовують текст §1 після чого дають відповіді на питання:
• Що таке рівняння?
• Що таке корінь (або розв’язок) рівняння ?
• Що означає розв’язати рівняння ?
• З яких двох частин складається рівняння ?
• Скільки розв’язків може мати рівняння ?
2. Виконання вправ рубрики «Виконаємо разом»
3. Виконання усних вправ № 2, 3, 5, 6.
ІІІ. Розвиток та вдосконалення практичних навичок
1. Клас працює в режимі «ланцюжка»: учні змінюють один одного розв’язуючи по одному рівнянню біля дошки. Таким способом виконуються вправи № 8, 17 – 20, 22, 31, 32.
ІV. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 4, с. 9.
V. Домашнє завдання: §1, № 9, 21, 23.
Урок № 2
Тема уроку: РІВНОСИЛЬНІ РІВНЯННЯ. ОСНОВНІ ВЛАСТИВОСТІ РІВНЯНЬ
Мета уроку: ввести поняття рівносильних рівнянь та рівносильних перетворень. Вивчити основні властивості рівнянь та їх використання на практиці. Розвивати пам'ять, мислення, творчу уяву. Виховувати відповідальність, наполегливість, старанність.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Звіряються відповіді вправ Д/з. рівняння, що викликали труднощі, розв’язуються біля дошки.
2. Фронтальна робота з класом. Опитування теоретичного матеріалу.
ІІІ. Засвоєння нових знань та вмінь
1. Введення поняття рівносильних рівнянь та перетворень, що утворюють рів-носильні рівняння.
2. Розв’язування вправ рубрики «Виконаємо разом»
3. Усне виконання вправ з поясненням № 48, 49, 50, 51
. 4. Розвиток практичних навичок. Розв’язування вправ № 52, 57, 60, 62, 63.
ІV. Підведення підсумків уроку: дати відповіді на питання 1 – 5, с. 17.
V. Домашнє завдання: §2, №53(а,б,в), 56, 61.
Урок №3
Тема уроку: ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ З ОДНІЄЮ ЗМІННОЮ
Мета уроку: сформувати поняття лінійного рівняння з однією змінною; за-кріплення навичок розв’язування рівнянь; розвивати пам'ять, мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення. Виховувати відповідальність, наполегливість, старанність.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Звіряються відповіді вправ Д/з. рівняння, що викликали труднощі, розв’язуються біля дошки.
2. Фронтальна робота з класом. Опитування теоретичного матеріалу
3. Самостійна робота № 1 проводиться у двох варіантах. Завдання додаються. Відповіді до завдань:
Варіант 1 В Х = 1; Х = -0,25; Х = 3.
Варіант 2 Б Х = 4; Х = - 11/36; Х = 3.
4. Зібрати зошити для перевірки Д/з та самостійної роботи.
ІІІ. Засвоєння нових знань та вмінь
1. Ввести та сприяти засвоєнню учнями понять лінійного рівняння , його сте-пеня, коефіцієнтів. З’ясувати як залежить кількість коренів рівняння від коефіцієнтів.
2. Розглянути алгоритм розв’язку рівнянь та його використання на практиці.
3. Розв’язування вправ рубрики «Виконаємо разом».
4. Усне виконання вправ з поясненням № 84, 85.
5. Колективне розв’язування вправ № 88(І стовпчик), 89, 91, 94, 96, 102.
ІV. Підведення підсумків уроку: пит. 1 – 5, с. 23.
V. Домашнє завдання: §3, № 90, 93, 101.
Урок № 4
Тема уроку: ЛІНІЙНЕ РІВНЯННЯ З ОДНІЄЮ ЗМІННОЮ
Мета уроку: вдосконалення навичок розв’язування лінійних рівнянь з однією змінною; закріплення навичок розв’язування рівнянь; розвивати пам'ять, мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення. Виховувати відповідальність, наполегливість, старанність.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. 4 учні працюють на дошці за картками, складеними за вправами Д/з ( картки додаються).
Картка № 1 Картка №2
1) 2-5у=5(1-2у); 1) 2(5=8х)=-4(4х+3) 2) 8+3(х-5)+х=2(3+2х). 2) z+2(4+z)=3z+8.
Картка № 3 Картка №4 1) 4-3х=8(1-х); 1) х=3(х+1)-2х; 2) 0,5х+0,25(х-2)= х. 2)0,5+2(⅓n+1)=3n.
2. Усна перевірка № 90.
3. Фронтальна робота з класом. Опитування теоретичного матеріалу.
ІІІ. Розвиток та закріплення практичних навичок Клас ділиться на різнорівневі групи, які самостійно працюють над розв’язанням вправ № 99, 100, 102, 103. Вчитель, в разі необхідності, надає допомогу.
ІV. Підведення підсумків уроку: пит. 1 – 5, с. 23.
V. Домашнє завдання: §3, № 92, 97, 103(в, г).
Урок № 5
Тема уроку: РОЗВ\ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ЗА ДОПОМОГОЮ РІВНЯНЬ
Мета уроку: відновлення основних навичок розв’язування задач за допомогою рівнянь; закріплення навичок розв’язування рівнянь; розвивати пам'ять, мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення. Виховувати відповідальність, наполегливість, старанність.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. № 103 (в, г) два учні виконують біля дошки з поясненням.
2. Решта вправ Д/з перевіряється усно.
3. Фронтальна робота з класом: скільки коренів має рівняння ? 2х = 2(х +3), 4х – 8 = 4(х – 2), 5х + 8 = 3(х – 6).
ІІІ. Засвоєння нових знань та вмінь
1. Ввести поняття математичної моделі задачі, розглянути приклад 1.
2. Моделі задач на рух: • Прямолінійний рівномірний рух – S = vt; • Рух з течією; • Рух із запізненням( приклад 2).
3. Етапи математичного моделювання задачі: • Створення математичної моделі за даними задачі; • Розв’язання відповідної математичної задачі; • Аналіз відповіді.
4. Розв’язування задач рубрики «Виконаємо разом».
5. Усне розв’язування № 120, 121. 6. № 125, 127 – пояснюються усно, в зошит записується рівняння і його розв’язок.
7. Колективне розв’язування задач №133, 134, 135
. ІV. Підведення підсумків уроку: пит. 1 – 3, с. 30.
V. Домашнє завдання: §4, № 126, 130, 131.
Урок № 6
Тема уроку: РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ЗА ДОПОМОГОЮ РІВНЯНЬ
Мета уроку: вдосконалення навичок розв’язування задач за допомогою рівнянь з однією змінною; закріплення навичок розв’язування рівнянь; розвивати пам'ять, мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення. Виховувати відповідальність, наполегливість, старанність.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Вправи Д/з перевіряються усно. До уроку з’ясовуються незрозумілі моменти та пояснюються.
2. Фронтальна робота з класом. опитування теоретичного матеріалу за питаннями 1 – 3. Складання задач за готовими малюнками:
ІІІ. Розвиток та закріплення практичних навичок
Колективне розв’язування задач на рух № 144, 147,149, 166.
ІV. Підведення підсумків уроку: пит. 1 – 3, с. 30.
V. Домашнє завдання: §4, № 145, 146.
Урок № 7
Тема уроку: РОЗВ´ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ. САМОСТІЙНА РОБОТА № 2
Мета уроку: вдосконалення навичок розв’язування задач за допомогою рівнянь з однією змінною; закріплення навичок розв’язування рівнянь; розвивати пам'ять, мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення. Виховувати відповідальність, наполегливість, старанність.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Д/з перевіряється до уроку. В разі потреби відповідні записи виконуються на дошці.
2. Фронтальна робота за питаннями 1 – 7, 12 – 17, 19 – 21, 25, с. 41.
3. Усне виконання вправ № 48, 49, 122 – 124.
ІІІ. Розвиток та закріплення практичних навичок
Самостійна робота проводиться у 2 варіантах, завдання до яких додаються. Відповіді до завдань:
ІV. Підведення підсумків уроку: пит. с. 41.
V. Домашнє завдання: §4, самостійна робота, с. 38.
Урок № 8
Тема уроку: РОЗВ´ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ВПРАВ
Мета уроку: закріплення навичок розв’язування рівнянь та задач за допомогою рівнянь, систематизація знань та вмінь, підготовка до контрольної роботи; розвивати пам'ять, мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення. Виховувати відповідальність, наполегливість, старанність.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Зібрати зошит для перевірки домашньої самостійної роботи.
2. Опитування теоретичного матеріалу проводиться у формі гри «Ти – мені, я – тобі», в якій учні по черзі ставлять питання один одному.
ІІІ. Розвиток та закріплення практичних навичок
1. Завдання 1 – 4 з типових задач учні виконують самостійно з наступною перевіркою.
2. Завдання 5 – 10 розв’язуються колективно з поясненням.
ІV. Підведення підсумків уроку: пит. с. 41
. V. Домашнє завдання: §1 – 4, тестові завдання, с.42.
Урок № 9
Тема уроку: КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1
Мета уроку: встановити рівень знань та умінь учнів, довести результати до відома учнів та їх батьків; розвивати пам'ять, мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення. Виховувати відповідальність, наполегливість, старанність.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Проведення контрольної роботи
Контрольна робота проводиться у 4 варіантах. Завдання додаються. Відповіді до завдань:
ІV. Підведення підсумків уроку: зібрати зошити для перевірки.
V. Домашнє завдання: повторити квадрат і куб числа.
|